ابزار جدید متا برای کنترل نوجوانان در اینستاگرام

شرکت متا ابزار کنترل جدیدی برای والدین در اینستاگرام و مسنجر به کار انداخت. اکنون والدین می‌توانند ببینند که نوجوان‌شان چقدر برای شبکه های اجتماعی وقت می‌گذراد.

به گزارش تکناک، متا در روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک مجموعه جدید از ابزار کنترل والدین برای اینستاگرام و مسنجر راه‌اندازی خواهد کرد.

این ابزارهای جدید به والدین اجازه می‌دهند تا ببینند فرزندشان چقدر زمان را بر روی مسنجر صرف می کند. همچنین بینش بیشتری در مورد اینکه نوجوان آنها واقعاً افرادی را که در اینستاگرام دنبال می کنند را می شناسد، به دست آورند.

این شرکت می‌گوید والدین و سرپرستان اکنون می‌توانند فهرست مخاطبین مسنجر فرزندشان را به همراه تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی از Meta Family Center بررسی کنند.

والدین همچنین در صورت فعال بودن تنظیمات مربوطه Meta Family Center، در صورت گزارش فرزندشان از شخصی در برنامه، مطلع خواهند شد، علاوه بر اینکه می‌توانند ببینند چه کسانی مجاز به ارسال پیام به فرزندشان هستند و چه کسانی نیستند.

در اینستاگرام، والدین می توانند منتظر به روزرسانی های مشابه باشند. این شامل یک روش جدید برای مشاهده تعداد دوستانی است که فرزندشان آنها را دنبال‌ می کنند یا از طریق آنها دنبال می شوند. این می‌تواند به والدین کمک کند تا بررسی کنند که نوجوانشان با افراد غریبه در تماس است یا خیر. متا می‌گوید که نوجوانان نیز اکنون هنگام مسدود کردن شخصی پیامی دریافت می‌کنند که به والدین اجازه می‌دهد بر حساب‌های آنها نظارت کنند.

علاوه بر این ویژگی‌ها، متا در حال تست یک محافظ جدید برای سامانه پیام‌رسانی خود در اینستاگرام است. اگر کاربری می‌خواهد به شخصی پیام دهد که آن شخص او را در اپلیکیشن دنبال نمی‌کند، باید از آن شخص برای برقراری ارتباط با او اجازه بگیرد. همچنین متا در حال تست یک اعلان جدید در اینستاگرام است که به نوجوانان پیشنهاد می‌دهد در صورت مشاهده Reels در شب، اپلیکیشن را ببندند.

با افزایش نگرانی‌ها درباره اثر سایت‌های شبکه‌ای مانند فیسبوک و اینستاگرام بر کاربران جوان ، متا کنترل های والدین و ویژگی‌های ایمنی قدرتمندتری را برای خانواده برنامه‌های خود ارائه داده است. برخی از این ویژگی‌ها شامل حالت سکوت در اینستاگرام، اعلان‌هایی که بچه‌ها را از محتوایی که دائماً در برنامه نگاه می‌کنند دور می‌کند و ویژگی‌هایی برای دور نگه داشتن بزرگسالان از DM خردسالان، می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.