ابزار جدید گوگل برای حفظ حریم خصوصی

گوگل با عرضه یک بروزرسانی جدید پیدا کردن و حذف اطلاعات تماس شما از نتایج جستجوی خود را بسیار آسان‌تر کرده است.

به گزارش تکناک، به این منظور شرکت هنگامی که آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما را در وب پیدا کند، اعلانی ارسال خواهد کرد که به شما اجازه بررسی و درخواست حذف آن اطلاعات را از نتایج جستجوی گوگل می دهد.

با این به روز رسانی، می توانید به اطلاعات خود در گوگل دسترسی پیدا کنید بدون اینکه بخواهید خودتان جستجوی آن را انجام دهید. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، داشبورد به صورت خودکار وب سایت هایی که شامل اطلاعات شما هستند را نمایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا هر صفحه وب که در آن ظاهر شده است را بررسی کرده و سپس درخواست حذف آن را ارسال کنید.

این یک پیشرفت بسیار بزرگ است، زیرا گوگل قبلاً از شما خواسته بود که خودتان اطلاعات شخصی خود را جستجو کنید و سپس به صورت دستی درخواست حذف آن را بدهید.

اگر نگران ظاهر شدن اطلاعات خود در گوگل هستید، می‌توانید push notification را نیز فعال کنید که به شما در مورد نتایج جدیدی که ظاهر می‌شوند هشدار دهد . این کاری است که اولین بار سال گذشته اعلام شد. همچنین می توانید درخواست های خود را از مرکز گوگل پیگیری کنید، که درخواست های در حال اجرا، تأیید شده، رد شده و بی اثر شده شما را نشان می دهد.

Animation showing Results about you tool

مهم است به یاد داشته باشید که حذف اطلاعات شما از گوگل به معنای کامل پاک شدن آن از وب نیست. اگر افراد به صفحه وبی که اطلاعات شما در آن وجود دارد برخورد کنند، هنوز می توانند اطلاعات شما را پیدا کنند. گوگل همچنین محدودیت‌هایی در مورد انواع نتایج جستجو دارد که می‌تواند یا نمی‌تواند آن را حذف کند و در مورد نتایج دولت‌ها یا مؤسسات آموزشی اقدامی انجام دهد.

به هر حال، این به‌روزرسانی فرآیند یافتن و حذف اطلاعات شخصی شما از گوگل را به شدت سریعتر می‌کند  که بخصوص برای افرادی که قربانی doxxing هستند اهمیت دارد. در حال حاضر این ویژگی در آمریکا به زبان انگلیسی معرفی شده است و گوگل می‌گوید که در حال کار برای اینکه این ویژگی را در سایر کشورها و زبان ها در اسرع وقت در دسترس قرار دهد، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.