احتمال عرضه گلکسی Z Fold 5 با تراشه 4 نانومتری

وب‌سایت ویتنامی The Pixel مدعی است گلکسی Z Fold 5 از یک تراشه ۴ نانومتری کوالکام به نام Snapdragon 985 5G و ابعاد ضخیم تر و وزنی بالاتر برخوردار خواهد بود.

به گزارش تکناک، اسنپدراگون 8 نسل 2 جدیدترین تراشه کوالکام است و طبق تغییرات سال گذشته،Z Fold 5 از نسخه تقویت شده اسنپدراگون 8 نسل 2 تغذیه خواهد کرد.

سامسونگ به نوعی معرفی سری گلکسی S23 در تاریخ یکم فوریه را تایید کرده است و اطلاعات افشا شده تقریباً نشان‌دهنده همه موارد درباره این تلفن‌ها است، بنابراین می‌توان انتظار سریعتر و بیشتر شدن شایعات درباره  گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 را داشت.

در حال حاضر گزارش خوبی درباره Z Fold 5 منتشر شده است.این گزارش ادعا بر افزایش ضخامت Z Fold 5 از 6.3 میلی‌متر به 6.5 میلی‌متر و وزن آن از 263 گرم به 275 گرم دارد. اگرچه ناامید کننده به نظر می‌رسد، اما افزایش ضخامت را می توان به ایجاد فضا برای اسلات قلم S نسبت داد. با وجود پشتیبانی Fold 4 از قلم سامسونگ، اما جایگاه آن وجود نداشت و اکثر کاربران از داشتن یک اسلات اختصاصی استقبال خواهند کرد.

در مورد افزایش وزن، ممکن است سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تجهیز Fold 5 به باتری بزرگتر برای رقابت بهتر با Oppo Find N2 باشد، اما این مساله تنها در حد حدسیات است..

طبق این گزارش افزایش وزن به سنسورهای دوربین مرتبط است، و برخورداری این گوشی از سنسورهای جدید و احتمالاً بزرگ‌تر را نشان می‌دهد. در یک گزارش قبلی تعویض دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی با یک دوربین 12 مگاپیکسلی بیان شده بود. با توجه به ارتقا دوربین های اصلی و تله فوتو طی سال گذشته توسط سامسونگ ، بنابراین دریافت سنسورهای پشتی عقب توسط Fold 5 بعید خواهد بود.

Oppo Find N2 فوق‌الذکر دوربین‌های بهتری نسبت به Fold 4 دارد، همچنین انتظار معرفی اولین گوشی تاشو گوگل تقریباً همزمان با Fold 5 می‌رود و از آنجایی که گوشی‌های پیکسل گوگل به دوربین‌های خود معروف هستند، ممکن است سامسونگ تصمیم به تجهیز Fold 5 به دوربین های جدید گرفته باشد.

این نکته با گزارش قبلی درباره بهبود دوربین‌های گلکسی Z Fold 5 مطابقت دارد. در این گزارش همچنین به کاهش چین صفحه این گوشی اشاره شده است.

سامسونگ یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو است، اما اکنون که رقابت روزبه‌روز بیشتر می‌شود، این شرکت برای حفظ برتری خود نیاز به اعمال تغییرات بیشتری دارد و به نظر می‌رسد برای اطمینان از برتری خود در تلاش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.