احداث جدیدترین برج سبز جهان در دوسلدورف آلمان

پس از تکمیل بزرگترین نمای سبز اروپا، کار توسعه مجدد شهر دوسلدورف، آلمان، با یک پروژه برج سبز ترکیبی توسط شرکت UNStudio ادامه دارد.

به گزارش تکناک، این برج که New Heart نام دارد، از دو برج مرتفع تشکیل شده است که مقادیر زیادی از گیاهان را در نماهای خود گنجانده و مصرف انرژی مبتنی بر شبکه را با ویژگی های پایداری به حداقل می رساند.

New Heart  10 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و برج ها در اطراف یک ساختمان پاویون کم ارتفاع شامل فضاهای اجتماعی، یک کافه و مناطق کار مشترک قرار می گیرد.

برج بلندتر به ارتفاع 120 متر می رسد و آن را به یکی از بلندترین ساختمان های شهر تبدیل می کند که دارای فضای اداری و همچنین یک رستوران در بالاترین طبقه است. ما هنوز در مورد ارتفاع برج کوچکتر اطلاعاتی نداریم، اما میزبان آپارتمان هایی با پلان های انعطاف پذیر خواهد بود.

UNStudio توضیح داد: پروژه New Heart که خود را از برج های مجاور نزدیک در افق شهر دوسلدورف متمایز می کند، به صورت دو برج بلند و باریک که یک مرکز اجتماعی را احاطه کرده اند، چیده شده است. این چیدمان تهویه و جریان باد را افزایش می دهد، در حالی که در تضاد با مجموعه ای از ساختمان های بلند اطراف است، بنابراین یک مرکز متمایز برای منطقه ایجاد می کند.

ایده فضای سالم کاری در طراحی برج اداری در نظر گرفته شده است و شامل کیفیت هوا و نور، مواد بدون آلاینده، ارتقای فعالیت حرکتی و دسترسی به فضاهای بیرونی و مناطق تفریحی است. یکی از عناصر کلیدی کانسپت طراحی، فضای سبزی است که مانند یک روبان سبز، از بیرون به داخل و تا طبقات، ساختمان امتداد میابد. مناظر سرسبز تراس ها فضای داخلی دفتر را به فضای پر جنب و جوش بیرونی پیوند میدهد.

New Heart با استفاده از مواد پیش ساخته و قابل بازیافت ساخته خواهد شد. علاوه بر تمرکز بر نور طبیعی و تهویه، برج ها نیازهای برق مبتنی بر شبکه را با پنل‌های خورشیدی در نما و سقف کاهش می‌دهد، به‌علاوه یک سیستم گرمایش و سرمایش زمین گرمایی کارآمد در مصرف انرژی وجود خواهد داشت. علاوه بر این، ساختمان پاویون تا حدی با استفاده از چوب ساخته خواهد شد.

New Heart طرح برنده یک مسابقه بین المللی معماری است. هنوز درباره زمان تکمیل شدن آن اطلاعاتی ارائه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.