اخطار آخر گوگل برای توقف سرویس Album Archive

حدود یک ماه پیش، گوگل ایمیلی ارسال کرد و به کاربران توقف سرویس Album Archive خود را اطلاع داد و حال آخرین اخطار را به کاربران برای تهیه نسخه پشتیبان ارسال کرده است.

به گزارش تکناک، برخی از سرویس‌های گوگل به این پلتفرم متصل‌‌اند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Blogger و Hangouts اشاره کرد. اکثر افراد از هر دو سرویس، چه به انتخاب یا به اجبار، استفاده کرده‌اند و در نتیجه داده‌های زیادی در این حساب ها دارند. گوگل به کاربران توصیه می کند از این داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنند زیرا پس از 19 جولای دیگر در دسترس نخواهد بود.

طبق ایمیل، گوگل از کاربران می‌خواهد که Album Archive خود را بررسی کنند، و از عکس‌ها یا ویدیوهای موجود نسخه پشتیبان تهیه کنند. پس از ورود به این صفحه، یک بنر در بالای صفحه وجود دارد و به عنوان راهنما روند استفاده از Google Takeout برای دانلود تمام اطلاعات را به کاربران نشان می‌دهد. با ورود به Takeout، گزینه‌هایی شبیه به تصویر بالا به همراه انتخاب داده‌های موجود در Album Archive مشاهده خواهید کرد.

در مرحله بعدی فرمت دریافت داده ها را از میان ZIP یا TGZ، و اندازه فایل را باید انتخاب کرد. کاربران امکان بایگانی داده ها در قسمت‌های مختلف با حجم‌های 1، 2، 4، 10 و 50 را خواهند داشت. به عنوان مثال، اگر مجموعاً 4 گیگابایت داده داشته باشید و آن را به بخش های 1 گیگابایتی تقسیم کنید، چهار فایل بایگانی شده دریافت خواهید کرد که مجموعاً 4 گیگابایت خواهد بود. البته، همیشه می توان این تنظیم را تغییر داد و50 گیگابایت که بالاترین حجم ممکن است را انتخاب کرد. پس از انتخاب نوع و اندازه فایل، گوگل شروع به ایجاد یک آرشیو می کند و امکان دانلود آن در فرصتی دیگر وجود خواهد داشت.

پس از آماده‌سازی فایل‌ها برای دانلود، گوگل یک ایمیل ارسال می‌کند. اگر در چند سال گذشته حساب کاربری خود را تغییر داده‌اید، حتماً تمام حساب‌های گوگل خود را بررسی کنید. و از تهیه نسخه پشتیبان از همه‌ موارد قدیمی اطمینان حاصل کنید. زیرا پس از توقف این سرویس دیگر امکان دسترسی به آنها وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.