ادوبی با Firefly به کمک کسب و کارها می آید

شرکت ادوبی از پلتفرم جدیدی برای مدل هوش مصنوعی مولد Firefly خود رونمایی کرده است که برای پاسخ به تقاضای رو به رشد تولید محتوا در کسب و کارهای مختلف طراحی شده است.

به گزارش تکناک، Adobe Firefly for Enterprise که در جریان رویداد Adobe Summit اعلام شد، به هر کارمندی در یک شرکت – صرف نظر از مهارت‌های خلاقانه‌شان – اجازه می‌دهد تا فوراً تصاویر تولید کنند یا از توضیحات مبتنی بر متن کپی کنند، که سپس می‌تواند در کمپین‌های بازاریابی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، و موارد دیگر شرکت‌ها استفاده شود.

کاربران سازمانی می توانند از طریق برنامه مستقل Firefly، Creative Cloud یا Adobe Express  پلتفرم طراحی مبتنی بر ابر Adobe، به Firefly دسترسی داشته باشند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند با آموزش مدل هوش مصنوعی با دارایی‌های شرکت برند خود، Firefly را در اکوسیستم خود بسازند، که به Firefly اجازه می‌دهد هنگام تولید تصاویر و کپی، سبک برند را تکرار کند.

دیوید وادوانی، رئیس تجارت رسانه های دیجیتال در ادوبی، گفت: رهبران سازمانی انتظار دارند تقاضای محتوا طی دو سال آینده پنج برابر افزایش یابد، و این امر باعث می شود که آنها بخواهند به صورت داخلی کارایی را افزایش دهند. این پیشنهاد شرکتی جدید به کاربران با هر سطح مهارتی امکان می‌دهد تا فوراً ایده‌ها را با Firefly ، در حالی که از قدرت Express و Creative Cloud برای تغییر سریع دارایی‌ها و ارائه طرح‌های برجسته بهره می‌برند به محتوا تبدیل کنند.

ادوبی هنوز قیمت دقیقی برای به اشتراک گذاشتن Firefly برای Enterprise ندارد، اما اشلی استیل، معاون ارشد رسانه های دیجیتال در Adobe، به The Verge تأیید کرد که مجوزهایی که می توانند به طور گسترده برای کارمندان اجرا شوند، با قیمت ثابت در اختیار برندها قرار خواهند گرفت ، که بر اساس نیاز و اندازه سازمان خواهد بود. همچنین هیچ تاریخ تایید شده ای برای انتشار Firefly برای Enterprise وجود ندارد . اما می توان پیش بینی کرد زمانی که Firefly از نسخه بتا خارج شد راه اندازی می شود.

مدل Firefly ادوبی در حال حاضر به روش‌های مختلفی از جمله تولید متن به تصویر و ویژگی‌های ویرایش فوری مانند رنگ‌آمیزی مجدد استفاده می‌شود.

این محصول جدید در سطح سازمانی یک حرکت غیرمنتظره از Adobe نیست، به خصوص اگر قبلاً با مدل هوش مصنوعی Firefly آن آشنا باشید.

ادوبی  Firefly را با آموزش تصاویر Adobe Stock، محتوای دارای مجوز آشکار و محتوای بدون محدودیت حق چاپ در دامنه عمومی، ایجاد کرد تا برای استفاده تجاری دچار مشکل نشود.این Firefly را از بسیاری دیگر از مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند  Dall-E شرکت OpenAI متمایز می‌کند. مدل های تولید تصویر هوش مصنوعی داده‌های آموزشی خود را فاش نکرده‌اند که ممکن است باعث مشکلات کپی  رایت برای سازمان‌ها شود.

جدای از قابلیت تجاری تضمین شده آن، محبوبیت گسترده Firefly که عمدتاً به دلیل نتایج باکیفیت آن تقویت شده است ، احتمالاً برای مشاغلی که به دنبال کشف راه حل های مولد هوش مصنوعی هستند جذابیت زیادی خواهد داشت.

کاربران بتا Firefly بیش از 200 میلیون تصویر از زمان راه اندازی آن در مارس 2023 تولید کرده اند و بیش از 150 میلیون تصویر تنها در دو هفته با استفاده از ویژگی جدید Generative Fill فتوشاپ ساخته شده است.

این شرکت همچنین اخیراً یک سطح Enterprise را برای محصول Adobe Express خود راه اندازی کرده است که برای پشتیبانی از همکاری بین سازمان ها طراحی شده است.

1 دیدگاه برای “ادوبی با Firefly به کمک کسب و کارها می آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.