ارائه قابلیت Network Slicing نوکیا در اندروید 14

 قابلیت Network Slicing (برش شبکه ) ممکن است برای بسیاری از کاربران آشنا نباشد. این قابلیت به منظور تخصیص بخش هایی از توانایی‌های سیستم برای ایجاد تجربه بهتر برای انواع مختلف کاربران توسعه یافته است.

به گزارش تکناک، به عنوان مثال، اپراتورهای تلفن همراه می توانند بخش های جداگانه ای از شبکه خود را برای گیمرهای موبایل ارائه دهند. این مسأله اغلب هنگام نیاز به سرعت بالاتر یا تاخیر کمتر اهمیت پیدا می‌کند. همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان پهنای باند بیشتر به فضاهای شلوغ تر ارائه کرد.

نمونه دیگری از استفاده از Network Slicing ، رویدادهای ورزشی است. کاربران می‌توانند از بخش 5G برای دسترسی سریع به پخش مجدد ویدیو و محتوای اضافی مانند، اطلاعات مربوط به تیم های مورد علاقه خود استفاده کنند. چنین سرویسی از طریق آنتن های 4G و 5G نیز فعال خواهد شد و در سالن های کنسرت به کاربران سرویس می دهند.

چه زمانی این فناوری جدید در دسترس خواهد بود؟

بسیاری از افراد حداقل یک بار هنگام شرکت در یک رویداد شلوغ دچار این مشکل شده‌اند. به عنوان مثال، در MWC بارسلونا اغلب افراد به دلیل اتصال ضعیف در برقراری ارتباط دچار مشکل شدند. شبکه های 5G برای جلوگیری از چنین آشفتگی در طول رویدادهای شلوغ ساخته شده اند، اما با وجود سه سال گذر از عرضه آن، شاهد هیچ پیشرفت خاصی نبوده است. بنابراین، امیدواریم برش شبکه نوکیا بتواند در نهایت این مشکل را حل کند.

طبق گزارش NokiaMob، نوکیا به زودی Network Slicing را در زیرساخت خود معرفی خواهد کرد. مهمترین ویژگی آن سازگاری با اندروید 14 خواهد بود.

شبکه نوکیا اولین زیرساخت موبایلی است که چنین سرویسی را از طریق اپراتورهای خود در اختیار کاربران اندروید قرار می دهد.

این شبکه جای توسعه دارد. با این حال، روند توسعه آن با توجه به لزوم ادغام فناوری برش شبکه در نسل بعدی اندروید به گوگل نیز بستگی دارد. اندروید 14 چند ماه دیگر عرضه می شود.

در ابتدا، این فناوری جدید از طریق زیرساخت های ساخته شده توسط نوکیا ارائه خواهد شد. از طرفی امیدواریم به سایر تولیدکنندگان زیرساخت مانند اریکسون و هواوی نیز مجوز داده شود.

این فناوری برای شبکه های 4G و 5G در دسترس خواهد بود. به گفته نوکیا، این فناوری برای اپراتورهای فعلی و آینده ارائه خواهد شد. کاربران نهایی می توانند خدمات برش شبکه را بر اساس نیاز خود خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.