درخواست کاخ سفید از استخراج کنندگان رمزارز

کاخ سفید با انتشار پیامی اعلام کرد که استخراج کنندگان رمزارز باید هزینه‌هایی که بر دیگران تحمیل می‌کنند را پرداخت کنند.

کاخ سفید با انتشار پیامی اعلام کرد که استخراج کنندگان رمزارز باید هزینه‌هایی که بر دیگران تحمیل می‌کنند را پرداخت کنند.

به گزارش تکناک، از روز انتشار وایت پیپر بیت کوین تاکنون، درباره همه جنبه های رمزارزها مقالات فراوانی نوشته شده است. با این حال، یک سؤالی که به صورت مدام مورد توجه قرار می‌گیرد و قابل درک است، پایداری انرژی و محیط زیست است. در حال حاضر، خود کاخ سفید، از طریق پیشنهاد مالیاتی DAME، بر این آتش افزوده است و هدف ازین کار، پرداخت هزینه هایی است که استخراج‌کننده‌های رمزارز بر دیگران تحمیل می‌کنند.

برای هر مقدار انرژی مصرفی در فرآیند استخراج رمزارز، جریمه مالیاتی ۳۰ درصدی به شرکت‌ها اضافه خواهد شد. به گفته کاخ سفید، این یک نمونه از تعهد رییس جمهور به مقابله با چالش‌های ملی طولانی‌مدت و همچنین ریسک‌های نوظهور مانند هزینه‌های اقتصادی و محیط زیستی روش‌های فعلی برای استخراج رمزارزها است. ایده ساده است، استخراج بیت کوین مصرف انرژی زیادی دارد؛ این مصرف باعث افزایش قیمت برق می‌شود؛ که برای همه افرادی که شبکه برقشان را با یک شرکت استخراج رمزارز به اشتراک می‌گذارند، بد است.

به نظر می‌رسد که گزارش خود کاخ سفید، آنها را به این تصمیم واداشته است. در این گزارش، مصرف کل انرژی برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به اندازه ۵۰ میلیارد کیلووات‌ساعت تخمین زده شده است که این تخمین، مصرف را در بازه ۳۰ تا ۶۰ میلیارد کیلووات‌ساعت قرار می دهد. این مصرف بیشتر از مصرف انرژی همه کامپیوترهای فعال در ایالات متحده به همراه مصرف الکتریکی کشور به عنوان یک نیاز اساسی مانند روشنایی در حداقل میزان است.

همچنین، این مصرف بیشتر از مصرف انرژی تلویزیون‌ آمریکایی ها است که در نمودار زیر نشان داده شده است:

بیایید این را از ابتدا روشن کنیم: تامین روشنایی در معابر عمومی و  مشترکان خصوصی بی تردید از استخراج بیت کوین مهم‌تر است.

با این حال، برخی از استدلال هایی که از این پیشنهاد حمایت می‌کنند، به نظر می‌رسد، تناقضاتی دارند. زمانی که Intel اعلام کرد تراشه‌های استخراج رمزارز Bonanza Mine خود را منتشر می‌کند، به طور نسبتاً جزئی به مصرف انرژی جهانی بیت کوین و ابزاری که قبلاً با آن استخراج شده است، نگاهی دقیقی انداختیم.

هر کسی که سود برده باشد یا با بیت کوین معامله کرده باشد، می‌تواند کاربرد آن را تأیید کند. همچنین هر کسی که با انتقال دارایی خود به صورت پنهانی از مرز عبور کرده است و شهروندان السالوادور که بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی در آن شناخته می‌شود.

همچنین سؤالی که وجود دارد این است که چه مقدار از مصرف انرژی بیت کوین در واقع از منابع کربنی تامین شده است است؛ به گفته شورای استخراج کنندگان رمزارز بیت کوین (BMC)، یک انجمن جهانی شرکت‌های ماینینگ که ۴۸٫۴ درصد از شبکه ماینینگ بیت کوین جهان را نمایندگی می‌کند، تخمین زده است که در یک چهارم پایانی سال ۲۰۲۲، منابع انرژی تجدیدپذیر ۵۸٫۹ درصد از برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین را تشکیل می‌دهند  در حالیکه در یک چهارم اول سال ۲۰۲۱ این میزان ۳۶٫۸ درصد بود.

جالب است که ببینیم از این فشار قانونی چه نتیجه ای حاصل می شود. در ابتدا، یک مالیات ۳۰ درصدی برای شرکت‌های استخراج رمزارز، بسیاری از آنها را از کسب و کار خارج خواهد کرد و باعث تمرکز قدرت hashing  در دستان تعداد کمی از شرکت‌ها که سرمایه‌های بیشتری دارند، خواهد شد. این برای خود بیت کوین بسیار بد است، زیرا امنیت شبکه آن، فرض می‌کند که قدرت پردازش توزیع شده است، نه متمرکز.

ما تا آنجا پیش نخواهیم رفت که بگوییم توسعه دهندگان بیت کوین Core آماده تغییر مدل امنیتی بیت کوین از Proof of Work (علت مصرف زیاد انرژی) به Proof of Stake هستند. اتریوم این انتقال را از طریق Merge خود انجام داد و بصورت اساسی مصرف انرژی خود را در تأیید تراکنش بیش از 99 درصد کاهش داد. با این حال، اِتِریوم بیت کوین نیست و بیت کوین تنها رمزارز Proof of Work در بازار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.