چرا روند استفاده از ارزهای دیجیتال صعودی است؟

استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین اتریوم

بیت کوین و سایر رمز ارزهای بزرگ در چند سال اول حضور خود مسیر طولانی را طی کرده اند. امروزه رمز ارزها  مانند بیت کوین به طور گسترده در تراکنش های آنلاین پذیرفته شده اند و می توان از آنها برای خریدهای درون برنامه ای به راحتی استفاده کرد.

به گزارش تک ناک، آنها همچنین درجه بالایی از ناشناس بودن را در مقایسه با ارزهای سنتی مانند دلار ایالات متحده یا یورو ارائه می دهند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تنها در دنیای امروز وجود ندارند.ماهیت دیجیتالی این ارزها به این معنی است که با استفاده از ابزارهای معمولی نیز قابل دستیابی هستند. در نتیجه، مردم به طور کلی برای اهداف پرداخت و سرمایه گذاری به استفاده از ارزهای دیجیتال روی آورده اند.با این حال، به دلیل قوانین و نظارت دولت ها در مورد قانونی بودن کریپتوها، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از روش های دیگر پرداخت استفاده کنند. در اینجا مروری بر عواملی که بر پذیرش استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مردم تأثیر می گذارد می پردازیم:

عدم اعتماد به روش های پرداخت سنتی

یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از ارز دیجیتال به جای روش پرداخت سنتی، اعتماد است. در دنیایی که تقریباً همه یک حساب آنلاین با یک یا چند سرویس دهنده پرداخت آنلاین دارند، مانند کارت اعتباری ایجاد اعتماد با روش پرداخت جدید بسیار دشوار است. اعتماد برای یک رابطه تجاری موفق ضروری است و معمولاً ارزش اصلی هر کسب و کاری است. برای بانک ها و سایر موسسات مالی، ایجاد اعتماد با مشتریان خود یک چالش بوده است. بسیاری از مشتریان به موسسه های مالی برای پرداخت وام یا مدیریت صحیح سرمایه گذاری خود اعتماد ندارند. سال‌ها، بانک‌ها و سایر موسسات مالی برای جلب اعتماد مشتریان خود، اغلب به دلیل نرخ‌های بهره بالا و نیاز به بازپرداخت سریع وام‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در تلاش بوده‌اند. با این حال، این چالش ها در چند سال گذشته شروع به تغییر کرده اند. با اختراع و پذیرش صرافی‌های بیت‌کوین افراد و مشاغل می‌توانند به راحتی با اعتماد به این فرآیند معامله کنند.

قرار گرفتن در معرض فعالیت های تجاری

کسب‌وکارها اغلب در پذیرش و پرداختن به ارزهای دیجیتال با چالش‌هایی مواجه هستند. این چالش ها شامل نیاز به رعایت مقررات و عدم تمایل کارمندان به پذیرش ارزهای دیجیتال است.برای غلبه بر این چالش‌ها، برخی از کسب‌وکارها از راه‌حل‌های «کریپتو به نقد» یا «کریپتو به شبکه» استفاده می‌کنند. این راه حل ها تبدیل  ارز دیجیتال را به پول نقد معمولی و سپس به دارایی اصلی (معمولا پول نقد) میسر می کند. از آنجایی که تبدیل تقریباً بلافاصله انجام می شود، مسائل مربوط به سازگاری حذف می شوند.

استفاده از اینترنت و کامپیوتر

اینترنت پذیرش و پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای کسب و کارها بسیار آسان کرده است. بسیاری از کیف‌پول‌های رایگان یا ارزان مبتنی بر وب مانند کیف پول بیت کوین وجود دارند که ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را آسان می‌کنند. این کیف پول های دیجیتال اغلب به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می شوند. برای کسانی که دوست دارند فعالیت های بانکداری آنلاین خود را خصوصی نگه دارند، کیف پول های بانکی آنلاین ویژه ای وجود دارد.مهم است که به یاد داشته باشید که کیف پول های آنلاین، صرف نظر از سهولت استفاده، فقط به اندازه نوع استفاده کاربر از آن  ایمن هستند.

نفوذ دولت ها و اقتدار مرکزی

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، نگرانی ها در مورد ایمنی و مقررات آنها نیز افزایش یافته است. به طور خاص، شرکت‌ها و افراد نگرانی‌هایی را در مورد توانایی مقامات متمرکز برای شناسایی و تعطیل کردن عملیات غیرقانونی ارزهای دیجیتال مطرح کرده‌اند. برای رفع این نگرانی‌ها، بسیاری از کشورها قوانینی را تصویب کرده‌اند که محدودیت‌هایی را برای مالکیت، استفاده و انتقال انواع خاصی از ارزهای دیجیتال اعمال می‌کنند.به عنوان مثال، در چین، صدور یا پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت جرم است. در ایالات متحده، افرادی که سعی می کنند از هویت جعلی برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند، مانند بانک ها و سایر مؤسسات مالی که در ارتباط با چنین فعالیتی خدمات ارائه می دهند، با حداقل یک هزار دلار جریمه مواجه خواهند شد.علاوه بر این، چندین کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و امارات متحده عربی، گردش ارزهای دیجیتال را به طور کلی ممنوع کرده اند. در این کشورها، برخی از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین هنوز آزادانه قابل استفاده هستند، اما برخی دیگر از جمله اتریوم مجاز نیستند.

نتیجه

در این مقاله، ما عواملی را که بر پذیرش استفاده ارزهای دیجیتال توسط مردم تأثیر می‌گذارند، تحلیل کرده‌ایم. ما نشان داده‌ایم که استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل نیاز به کاهش هزینه‌های انجام تجارت و درک اعتماد به سیستم‌های پرداخت موجود در حال افزایش است.علاوه بر این، عواملی که بر تصمیم افراد برای استفاده از ارزهای مجازی تأثیر می‌گذارند، به طور کلی در مورد پذیرش آنها از ارزهای دیجیتال نیز اعمال می‌شود. اگر افراد دلیل خوبی برای این کار داشته باشند، احتمالاً ارزهای رمزنگاری شده را اتخاذ می کنند. به عنوان مثال، افرادی که می خواهند از دارایی های خود در برابر عوامل مخرب محافظت کنند، باید از ارزهای مجازی استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.