استفاده دوباره از دوربین های آنالوگ با یک ایده جالب

در سال 2018، ساموئل ملو مدیروس ایتالیایی با یک دوربین دیجیتال بزرگ فیلم های کلاسیک در سایت Kickstarter حضور یافت و نسل بعدی آن را در سال 2020 معرفی کرد. حالا تیم او با یک ایده جدید برای دوربین های آنالوگ به نام “I’m Back Film” بازگشته است.

به گزارش تکناک، همانند قبل، ایده فناوری I’m Back Film این است که جذابیت یادآوری خاطرات عکاسی فیلم را با راحتی فناوری دیجیتال ترکیب کند.

این جدیدترین پیشنهاد به شکل یک رول فیلم کداک مانند است که به جای یک رول فیلم، یک سنسور 20 مگاپیکسلی چهار سوم CMOS از سونی است که اساساً دوربین‌های آنالوگ قدیمی را از حالت بازنشستگی خارج می‌کند و به آنها جان تازه‌ای از زندگی دیجیتال می‌دهد.

این پروژه خاطرنشان می کند: یکی از ویژگی های قابل توجه این سنسور، قابلیت خروجی دیجیتال 12 بیتی آن است که آن را قادر می سازد سیگنال های 21.27 میلیون پیکسل خود را با سرعت بالای 27.27 فریم در ثانیه در حالت تصویر ثابت بخواند.

سنسور 3/4 به وضوح کوچکتر از فول فریم است، اما تیم با اتصال یک آداپتور ساده زاویه دید گسترده به جلوی هر لنز روی دوربین آنالوگ، توانایی ارائه تصاویر فول فریم با فرمت 35 میلی‌متر را فراهم کرده است.

هنوز هم یک واحد پایه وجود دارد که دوربین میزبان باید از طریق قابلیت نصب تراپود به آن اتصال یابد، اما نتیجه نسبت به دستگاه‌های I’m Back قبلی کمتر است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ال سی دی 1.5 اینچ است، همچنین دارای میکروفون و بلندگو و باتری درون‌بخش است.

قابلیت وایفای برای انتقال بی‌سیم به دستگاه تلفن همراه جهت ویرایش یا به اشتراک گذاری نیز در آن وجود دارد، همچنین یک برنامه همراه نیز موجود است. تصاویر دیجیتال در فرمت RAW یا JPEG در کارت حافظه SD ذخیره می‌شوند.

این دوربین (camera : optical device for recording or transmitting photographic images or videos) در حال حاضر در مرحله توسعه نمونه اولیه است و برای تولید آن به Kickstarter روی آورده است. قیمت در حال حاضر از 639 CHF (~710 دلار آمریکا) شروع می‌شود، و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی با کمپین از قبل تأمین‌شده پیش برود، تخمین زده می‌شود که ارسال از ژوئن 2024 شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.