افشای استفاده آیفون از سنسورهای دوربین سونی

استفاده سنسور سونی در آیفون

تیم کوک در بخشی از بازدید مدیرعامل اپل از تأمین‌کننده قطعات آیفون در ژاپن، در توییتی اعتراف کرد که اپل از سنسور های تصویر سونی در آیفون‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش تکناک، او در توییتی گفت: بیش از یک دهه است که با سونی همکاری می‌کنیم تا سنسورهای دوربین پیشرو در جهان را برای آیفون خلق کنیم.

کوک همچنین از مدیرعامل سونی، کنیشیرو یوشیدا برای نشان دادن اطراف تاسیسات کوماموتو به او تشکر کرد. عکسی که نشان دهنده نمایش تلفن های هوشمند شرکت کوک به خود اوست،که واقعاً خنده دار است.

اپل به شدت در مورد ویژگی‌های اجزای سخت‌افزاری که در هر آیفون به کار می‌روند رازدارانه عمل می‌کند ، بنابراین تأیید صریح این موضوع که بیش از یک دهه از سنسورهای دوربین سونی استفاده می‌کند قابل توجه است.

وب سایت اپل تمایل دارد به جای اجزای خاص مورد استفاده، فقط مشخصات دوربین هر آیفون مانند وضوح، دیافراگم و میدان دید را فهرست کند. اما ویژگی های سخت افزاری در عصر عکاسی محاسباتی اهمیت کمتری داشته اند.

با این حال، گزارش های متعدد و شایعات صنعتی در طول سال ها به استفاده اپل از سخت افزار سونی  به ویژه استفاده از سنسور سونی در آیفون اشاره کرده اند. یک گزارش وال استریت ژورنال در سال 2015 می‌گوید که اپل از دو سنسور سونی در آیفون 6 استفاده می‌کرد و در گذشته iFixit به شماره مدل‌های خاص سونی اشاره کرده است. Nikkei Asia خاطرنشان می‌کند که سونی در بازار حسگرهای تصویر، به عنوان پیشرو در نظر گرفته می‌شود و تا سال گذشته 44 درصد از سهم بازار سنسورهای تصویر CMOS را در اختیار داشته است. سامسونگ با 18.5 درصد سهم بازار، در جایگاه دوم است.

بازدید تیم کوک از تاسیسات سونی نشان می‌دهد که این همکاری به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود، همچنین گزارش اخیر در Nikkei آسیا سرنخ‌هایی در مورد آنچه این شرکت‌ها برای آیفون‌های آینده کار می‌کنند ارائه می‌دهد. گفته می‌شود سونی یک سنسور تصویر ساخته است که از معماری نیمه هادی جدید برای جذب نور بیشتر و کاهش نوردهی بیش از حد و کم نوری استفاده می‌کند. انتظار می‌رود حسگر جدید در نسل بعدی آیفون‌های اپل وجود داشته باشد، اما برای سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.