اسرار شکل گیری عادت رمزگشایی شد

مطالعه ای جدید که بر اساس یادگیری ماشینی انجام شده نشان می‌دهد عادات مختلف به زمان‌های متفاوتی نیاز دارند تا ریشه‌دار شوند.

پوشیدن لباس‌های تمرینی و رفتن به باشگاه در ابتدا می‌تواند مانند یک تقلا به نظر برسد. در نهایت، ممکن است عادت کنید که به باشگاه بروید و یا به راحتی به سایر فعالیت های ورزشی بپردازید.

یک مطالعه جدید از دانشمندان علوم اجتماعی در Caltech اکنون نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا عادت ورزش کردن شکل بگیرد.همین مطالعه همچنین بررسی کرد که چقدر طول می کشد تا کارگران بخش مراقبت های بهداشتی عادت به شستن دست های خود را پیدا کنند.

آناستازیا بویالسکایا که اکنون استادیار بازاریابی در مدرسه کسب و کار HEC پاریس است، می گوید: هیچ عدد جادویی برای شکل گیری عادت وجود ندارد. سایر نویسندگان این مطالعه که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، عبارتند از کالین کامرر از Caltech، پروفسور رابرت کربی مدیر و رئیس مرکز T&C Chen و محققانی از دانشگاه شیکاگو و دانشگاه پنسیلوانیا. شیائومین لی که قبلاً دانشجوی کارشناسی ارشد و دانش آموخته فوق دکترا در Caltech بود، همچنین یکی از نویسندگان این مطالعه است.

شاید شنیده باشید که حدود 21 روز طول می کشد تا عادت کنید، اما این تخمین بر اساس هیچ پایه علمی نبوده است. آثار ما از این ایده پشتیبانی می‌کند که سرعت شکل‌گیری عادت با توجه به رفتار مورد نظر و عوامل مختلف دیگر متفاوت است.

این مطالعه اولین تحقیقی است که از ابزارهای یادگیری ماشین برای مطالعه شکل گیری عادت استفاده می کند. محققان از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل مجموعه بزرگی از داده ها از ده ها هزار نفر جمع آوری شده بود که از باشگاه های ورزشی استفاده می کردند یا دست های خود را در شیفت های بیمارستان می شستند.

برای تحقیقات در مورد باشگاه، محققان با 24 Hour Fitness و برای تحقیق در مورد شستن دست، با شرکتی که از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای نظارت بر شستشوی دست ها در بیمارستان ها استفاده می کرد، مشارکت کردند. مجموعه داده ها بیش از 300،00 ورزشکار را در طول چهار سال و بیش از 3،000 کارگر بیمارستان را در نزدیک به 100 شیفت ردیابی کردند.

 

بویالسکایا توضیح می‌دهد: با یادگیری ماشینی، می‌توانیم صدها متغیر زمینه را مشاهده کنیم که ممکن است اجرای رفتاری را پیش‌بینی کند. لزوماً نیازی نیست که با فرضیه ای در مورد یک متغیر خاص شروع کنید، زیرا یادگیری ماشین کار را برای ما انجام می دهد تا متغیرهای مربوطه را پیدا کنیم.

یادگیری ماشین همچنین به محققان این امکان را می دهد که افراد را در طول زمان در محیط های طبیعی آنها مطالعه کنند. اکثر مطالعات قبلی محدود به شرکت کنندگانی بود که نظرسنجی ها را تکمیل می کردند.

این مطالعه نشان داد که متغیرهای خاصی مانند زمان روز هیچ تأثیری بر شکل‌گیری عادت ورزشگاه ندارند. عوامل دیگر، مانند رفتار گذشته فرد، در بازی نقش داشتند. به عنوان مثال، برای 76 درصد از ورزشکاران، مدت زمانی که از حضور قبلی از باشگاه گذشته بود، پیش بینی کننده مهمی بود که آیا فرد دوباره به باشگاه می رود یا خیر. به عبارت دیگر، هر چه از آخرین باری که یک ورزشکار به باشگاه رفته است بیشتر گذشته باشد کمتر می‌تواند عادت باشگاه رفتن را تکرار کند. علاوه بر این، 69 درصد از ورزشکاران بیشتر در روزهای مشابه هفته به باشگاه می‌روند و دوشنبه و سه‌شنبه بیشترین حضور را داشتند.

برای بخش شستن دست‌ها، محققان داده‌های کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را بررسی کردند که مجبور شده بودند از فناوری RFID استفاده کنند که فعالیت شستشوی دست آنها را ثبت می کرد.

بویالسکایا می گوید: ممکن است برخی از کارکنان بهداشتی قبل از اینکه ما آنها را مشاهده کنیم این عادت را داشته باشند با این حال، ما با معرفی فناوری RFID به عنوان یک شوک برخورد می کنیم و فرض می کنیم که آنها ممکن است نیاز به بازسازی عادت خود از لحظه استفاده از این فناوری داشته باشند.

بویالسکایا نتیجه گیری می کند: به طور کلی، ما می بینیم که یادگیری ماشین ابزار قدرتمندی برای مطالعه عادات انسان در خارج از آزمایشگاه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.