اعلام تاریخ رسمی عرضه کنسول بازی Asus ROG Ally

تاریخ عرضه کنسول بازی Asus ROG Ally رسما تایید شده است. بر این اساس این سازنده تایوانی اولین کنسول بازی دستی خود را در 11 می در ساعت 10 صبح در نیویورک، ساعت 3 بعد از ظهر در لندن و ساعت 10 شب در تایپه رونمایی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این دستگاه از چیپست‌های Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme به تازگی معرفی و طراحی‌شده مخصوص کنسول های بازی دستی، قدرت می گیرد. در اینجا تمام اطلاعات موجود درباره ROG Ally بررسی شده است.

طبق گزارش ها، کنسول بازی Asus ROG Ally به یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی دارای وضوح تصویر Full HD+، نسبت تصویر 16:9 و ریفرش ریت 120 هرتز مجهز خواهد بود. همچنین دارای پوشش صفحه نمایش Gorilla Glass Victus خواهد بود و با سیستم عامل ویندوز 1۱ پیش نصب عرضه خواهد شد.

کنسول بازی ROG Ally با گزینه های APU مانند Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme عرضه می شود. نوع استاندارد آن دارای یک CPU با شش هسته و دوازده رشته، و چهار واحد محاسباتی RDNA-3 گرافیکی خواهد بود. از سوی دیگر، نسخه Z1 Extreme با یک CPU ارتقا یافته با هشت هسته و شانزده رشته، همراه با دوازده واحد محاسباتی RDNA 3 گرافیکی، عرضه خواهد شد.

digikala

هر دو نوع کنسول بازی Asus ROG Ally با 16 گیگابایت رم DDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی PCIe 4.0 SSD عرضه و شامل یک اسلات کارت microSD برای ذخیره سازی اضافی می‌شود. اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور دستگاه ادغام شده است و با Windows Hello کار می کند.

اتصالات کنسول بازی Asus ROG Ally شامل گزینه هایی مانند Wi-Fi 6E و بلوتوث و فاقد اتصال 5G / 4G LTE است. هنوز اندازه دقیق باتری آن مشخص نیست، اما طبق ادعای این شرکت، با یک بار شارژ کامل، 8 ساعت دوام می آورد. وزن کنسول بازی 608 گرم است.

طبق گزارش اخیر، ROG Ally ممکن است در آمریکای شمالی بین 650 تا 700 دلار قیمت داشته باشد. این دستگاه به عنوان رقیب Steam Deck وارد بازار خواهد شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.