اعلام تاریخ پایان پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز 7، 8 و 8.1

مرورگر‌های اج و کروم اولین مواردی بودند که پشتیبانی خود از 7، 8 و 8.1  را متوقف کردند و به نظر می رسد موزیلا نیز تصمیم گرفته به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8/8.1 پایان دهد و آماده اعلام تاریخ پایان پشتیبانی است.

به گزارش تکناک، طبق سند منتشر شده در وب سایت رسمی پشتیبانی موزیلا، مشتریانی که تمایل به ارتقاء به ویندوز 10 یا 11 ندارند، می توانند تا سپتامبر 2024 از نسخه پشتیبانی توسعه یافته فایرفاکس 115 (ESR) استفاده کنند.

موزیلا به ادامه انتشار به‌روز‌رسانی‌های امنیتی تا 15 ماه دیگر متعهد شده است و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت نحوه تصمیم‌گیری خود را به صورت زیر توضیح می دهد:

مایکروسافت پشتیبانی رسمی از ویندوز 7، 8 و 8.1 را در ژانویه 2023 پایان داد. سیستم عامل های پشتیبانی نشده هیچ به روز رسانی امنیتی دریافت نمی کنند و شامل نقص‌های امنیتی شناخته شده هستند. بدون پشتیبانی رسمی مایکروسافت، ارائه پشتیبانی فایرفاکس از سیستم عامل های منسوخ برای موزیلا پرهزینه و برای کاربران خطرناک خواهد بود.

اگرچه ویندوز 7 و 8/8.1 سهم نسبتاً کمی از بازار را دارند (تقریباً 5٪ روی هم)، به گفته موزیلا افراد زیادی از فایرفاکس برای دسترسی به اینترنت از رایانه‌های شخصی با سیستم‌عامل‌های منسوخ استفاده می‌کنند. زنده نگه داشتن این دستگاه‌ها برای چند ماه بیشتر برای موزیلا دشوار نیست. اما این شرکت غیرانتفاعی نمی تواند آنها را به طور نامحدود اجرا کند.

البته، پایان پشتیبانی برای طرفداران سرسخت ویندوز 7 معنایی نخواهد داشت. به هر حال، برخی از افراد همچنان از ویندوز XP استفاده می کنند. با این وجود، شایان ذکر است که استفاده از یک رایانه شخصی با اتصال به اینترنت و بدون امکان دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، ایده خوبی نیست و کاربر در معرض خطر بدافزارهایی که از حفره‌های امنیتی وصله نمی‌شوند و از آسیب‌پذیری‌های مختلف استفاده می‌کنند، قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.