راز الگوریتم اینستاگرام چیست؟

کاربران اینستاگرام مدت‌هاست که در مورد نحوه عملکرد «الگوریتم» برای رتبه‌بندی محتوا در پلتفرم و اینکه چرا پست‌های برخی از کاربران کمتر از دیگران دیده می‌شوند، نظریه‌پردازی می‌کنند. اکنون، اینستاگرام درباره سیستم توصیه‌های خود و علت مشاهده پست‌های خاص تا حدی توضیح داده‌است.

به گزارش تکناک، در یک پست وبلاگ، این شرکت سیستم رتبه بندی خود را بر اساس مکان مشاهده محتوا توسط کاربر دسته‌بندی می کند که شامل فید اصلی، استوری‌ها، صفحه Explore و Reels می شود

شرکت‌هایی مانند اینستاگرام برای پیش‌بینی موارد مورد علاقه کاربران برای مشاهده و تعامل از اطلاعات بی‌شماری استفاده می‌کنند، و طبق یک الگوریتم منفرد و همه‌جانبه، موارد پیشنهادی هدایت نمی‌شوند. بخش عظیمی از داده های مورد استفاده به منظور رتبه بندی محتوا از کاربران تهیه می‌شود.

برای مثال، استوری‌ها تا حدی بر اساس تعداد دفعات مشاهده به‌روزرسانی حساب یک کاربر و میزان تعامل با فرد از طریق ارسال DM یا لایک آن، رتبه‌بندی می‌شوند. اینستاگرام همچنین سعی می‌کند رابطه شما با یک حساب کاربری، مانند عضو خانواده یا دوست را ارزیابی کند.

Tips to personalize Feed and Stories: Add accounts to your Favorites list, they’ll shop up higher in your feed. Tap “Following” from the Feed dropdown menu to see content from accounts you follow in chronological order. Add accounts to your Close Friends list. Mute or Unfollow people you’re not interested in.

‌پیشنهاد Reels نیز بر اساس داده‌های مشابه است و به گفته اینستاگرام، بر اساس لایک‌ها، تعامل‌ها، موارد ذخیره‌شده و به اشتراک گذاشته شده، موارد بعدی نشان داده می‌شوند. اینستاگرام در مورد چگونگی این موضوع با صراحت بیشتر می‌گوید: کاربر با اشتراک مجدد یک ویدیو، تماشای کامل و لایک آن یا کلیک روی موسیقی آن موارد مشابه بیشتری مشاهده خواهد کرد. تصاویر و صداهای استفاده شده در ویدیوها و همچنین اطلاعات مربوط به شخصی که آن را به اشتراک گذاشته است، مانند فالوورها یا سطوح تعامل، نیز در رتبه بندی Reels نقش دارند.

Tips to improve recommendations: Adjust the Sensitive Content Control. Indicate “Not Interested” on posts you don’t want to see more of. Use “Hidden Words” to filter posts with captions, words, phrases, or emojis you don’t want to see. Report content you think violates our policies.

پلتفرم‌ها راه‌های مختلفی به منظور کنترل محتوای توصیه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند. متا گزینه‌های «show more» و «show less» را در فیس‌بوک به عنوان راهی برای واکنش کاربران به انواع خاصی از محتوا معرفی کرده است. کاربران TikTok می‌توانند ویدیوها را «dislike» کنند و فهرستی از هشتگ‌ها و کلماتی که نمی‌خواهند در فید خود ببینند ایجاد کنند.

If you have a Creator or business account, see if you’re eligible to be recommended in Account Status. Check Account Status menu in your Instagram Profile.

با این حال، اینکه آیا این ابزارها واقعاً کار می کنند یا نه، سؤال برانگیز است: برخی از مطالعات نشان داده اند که تنظیمات کاربر برای تنظیم دقیق یک سیستم پیشنهادی کارایی مطلوبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.