این موتور سیکلت رکورد جهانی سرعت را شکست

یک موتور سیکلت با موتور بخار به تازگی توانست رکورد جهانی جدیدی را در مسابقات سرعت 200 متر برای وسیله نقلیه ای از نوع خود به ثبت برساند.

به گزارش تکناک، جابجایی رکوردهای سرعت از زمان اختراع وسایل نقلیه تاکنون اغلب برای نمایش قدرت مهندسی خودرو، وجود داشته است. تیم Force of Nature که توسط یک زوج ساکن بریتانیا اداره می شود، موتورسیکلت خود را به حرکت درآوردند تا مسافت را تنها در 3،878 ثانیه طی کنند. این موتورسیکلت به سرعت 289 کیلومتر در ساعت رسید. این رکورد توسط هیئت حاکمه بریتانیا و ITA برای رکوردهای سرعت زمینی بریتانیا و اروپا در هفته سرعت الوینگتون تأیید شد.

digikala

بیشتر بخوانید:

تیم Force of Nature، یک شرکت مهندسی کوچک خانوادگی است که توسط گراهام سایکس و همسرش دایان تأسیس شده است. گراهام به عنوان طراح و مهندس اصلی طرح های اولیه عمل می کند و از سال 1979 در مسابقات اتومبیلرانی خط مستقیم شرکت داشته است.

یک موتور سیکلتی که باموتور بخار کار میکند

Force of Nature یک موتور سیکلت با موتور بخار است که برای مسابقات درگ، رکوردشکنی نمایشگاه ها و رویدادها ساخته شده است و با استفاده از انرژی بالقوه بخار نیروی رانش لازم برای حرکت موتور سیکلت به جلو ایجاد می کند.

موتور سیکلت برای تولید فشار، آب خالص را فوق گرم می کند. پس از رسیدن به فشار مناسب، آب از طریق یک نازل مخصوص تغذیه می شود. آب فوق گرم هنگام خروج از نازل de Laval به بخار تبدیل می شود و نیروی رانش را تا زمانی که مخزن تحت فشار موتور سیکلت خالی شود فراهم می کند. روغن نباتی که هیدروژنه شده است برای تولید حرارتی که به 200 درجه سانتیگراد و فشار 30 بار می رسد استفاده می شود.

به گفته سازندگان آن، آنها از هیچ قطعه اختصاصی موتورسیکلت استفاده نکرده اند، مگر اینکه آن ها غیرقابل اصلاح تشخیص داده شوند. ایده اولیه ساخت یک موتور سیکلت راکت بخار با سرعت بالقوه 321 کیلومتر بر ساعت بود که پیش از این به دست نیامده است.

متخصصان مخزن تحت فشار مستقر در Temworth قطعات سفارشی مورد نیاز و ابعاد خاص را برای کمک به بهینه سازی عملکرد موتور سیکلت (motorcycle : two- or three-wheeled motor vehicle) در اختیار تیم قرار دادند. این تیم در وب سایت خود گفت: ما در ابتدا یک ظرف 50 لیتری از جنس استیل ضد زنگ 316/L ساختیم و پس از آزمایش یک ظرف 130 لیتری برای افزایش ظرفیت موتور سیکلت ساختیم، لوله های گرمایش از داخل ظرف عبور می کنند تا آب به 200 درجه سانتی گراد برسد. این شرکت در 10 سال گذشته از Skyes در پروژه Force Of Nature Steam Rocket Bike پشتیبانی کرده است.

این تیم مطمئن است که سیستم پیشرانش پتانسیل کافی برای رسیدن به سرعت بالای 321 کیلومتر در ساعت را دارد و مطمئن است که در ماه‌های آینده سریع‌تر حرکت خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.