عینک هوشمند موتورسیکلت BMW رونمایی شد

ما در گذشته شاهد چندین تلاش برای ساخت عینک هوشمند (نمایشگر هدآپ) برای موتورسواران بوده‌ایم، که تاکنون چندان موفقیت آمیز نبوده، اما این موضوع تغییر کرده است.

به گزارش تکناک، BMW در مراسم BMW Motorrad Days  آخر هفته در برلین آنچه را “عینک هوشمند ConnectedRide” می نامد با عرضه قریب الوقوع و با قیمت حدود 750 دلار آمریکا به نمایش می گذارد.

سابقه طولانی مدت BMW در عرضه لوازم جانبی با کیفیت نشان می دهد، آنها به خوبی کار خواهند کرد و با طراحی هوشمندانه برای موتورسواران، شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

عینک هوشمند از طریق بلوتوث و یک اپلیکیشن به گوشی هوشمند شما متصل می شود و با استفاده از فناوری نمایشگر هد آپ، اطلاعات را روی لنز عینک نمایش می دهد.

در حالی که ممکن است مجموعه ای از اطلاعات را ارائه دهد که تا حد زیادی نامربوط هستند، برخی از اطلاعاتی که می تواند در شما آگاهی ایجاد کند واقعاً مفید هستند. این موارد شامل: مسیریابی GPS، سرعت فعلی و محدودیت های سرعت است.

این عینک اگر از آنها در یک محیط آشنا استفاده می کنید، شاید چندان کاربردی نباشد اما برای سواری در یک کشور خارجی یا یک محیط ناآشنا، مطمئناً موتور سواری ایمن تری را به ارمغان خواهد آورد.

یکی از نکات منفی این است که باتری‌ها فقط ده ساعت دوام می‌آورند، بنابراین اگر برنامه ریزی می کنید که یک روز طولانی موتورسواری کنید باید امکانات شارژ عینک را فراهم کنید. با این وجود ده ساعت زمان کارایی عینک به نظر نمی رسد به شما حس اضطراب دامنه را القا کند.

عینک ها در یک رنگ (آنتراسیت) ارائه می شوند، اما دو مجموعه لنز رنگی و شفاف در دو اندازه مختلف موجود است و می توان آنها را با انواع مختلف پدهای بینی ست کرد. آنها همچنین همانطور که از یک شرکت خوشنام انتظار دارید خوب طراحی شده اند، بنابراین با طیف گسترده ای از کلاه ایمنی تناسب دارند.

با استفاده از برنامه تلفن هوشمند، می توان تنظیمات مورد نیاز را انجام داد و اگر سوار یک موتور سیکلت BMW به روز هستید، می توانید این کار را در حین سواری با استفاده از چند کنترلر روی دسته موتور سیکلت انجام دهید.

BMW  همچنین دو مجموعه از لنزهای UVA/UVB تایید شده را به همراه قاب عرضه می کند. یک از مجموعه ها لنزها 85٪ شفاف است و می تواند به ویژه برای کلاه ایمنی با آفتابگیر یکپارچه استفاده شود. مجموعه دیگر دارای لنزهای رنگی است که عینک هوشمند را به یک عینک آفتابی عالی تبدیل می کند.

برای افرادی که از عینک استفاده می کنند، یک آداپتور RX (+/- 4.5 diopters) وجود دارد که می توان آن به صورت آنلاین به طور مستقیم از ارائه دهنده سفارش داد. کد QR مربوطه را می توان در دفترچه راهنمای کاربر عینک هوشمند ConnectedRide پیدا کرد.به محض اینکه این عینک در دسترس قرار گیرد، اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.