فیات به دنیای خودروهای کراس اور الکتریکی وارد می شود

خودروساز ایتالیایی فیات به تازگی کراس اور الکتریکی کامپکت خود را با ابعادی بزرگ تر از خودروی شهری e500 خود، معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، کراس اور کامپکت پنج در e600 برای زندگی شهری طراحی شده است، اما برای ماجراجویی های آخر هفته فراتر از محدوده شهر نیز آماده است.

کراس اور الکتریکی  600e با یک موتور 115 کیلوواتی شتاب صفر تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت 9 ثانیه ای دارد و سه حالت رانندگی را برای انعطاف‌پذیری در دسترس قرار می‌دهد.

خودروساز ایتالیایی فیات به تازگی کراس اور الکتریکی کامپکت خود را با ابعادی بزرگ تر از خودروی شهری e500 خود، معرفی کرده است.

بسته باتری لیتیوم یونی 54 کیلووات ساعتی آن گزارش شده است که بردی بیش از 400 کیلومتر را در سیکل ترکیبی WLTP یا بیش از 600 کیلومتر را در سیکل شهری ارائه می دهد. در هر صورت، شارژ سریع 100 کیلوواتی ظرف کمتر از 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود و اگر عجله ندارید، شارژر 11 کیلوواتی باتری‌ها را در کمتر از 6 ساعت به ظرفیت کامل میرساند.

e600 ظاهری شبیه به 500e دارد و فیات آن را با حالتی تندتر و قاطع‌تر طراحی کرده به‌علاوه به چراغ‌های LED تازه تجهیز شده است. در قسمت‌های دیگر خودرو جزئیات مشکی براق، تزئینات کرومی و پرچم ایتالیا در سپر عقب وجود دارد که هویت آن را تثبیت می‌کند.

طول این خودرو 4.17 متر است که کمی کوتاه‌تر از شاسی‌بلند الکتریکی کامپکت EX30 ولوو است و روی چرخ‌های 18 اینچی حرکت میکند. سایر امکانات خودرو شامل سیستم خودران سطح 2 کمک راننده، کروز کنترل تطبیقی، دستیار سرعت هوشمند ( دستیاری که محدودیت‌های سرعت محلی را تشخیص می‌دهد و در صورت لزوم به راننده توصیه می‌کند) و تشخیص نقطه کور است.

ترمز خودکار اضطراری زمانی اعمال می شود که دوچرخه سواران و عابران پیاده در حال حرکت شناسایی شوند، خودرو سطوح هوشیاری راننده را کنترل می کند، یک دوربین دید عقب 180 درجه برای سهولت پارک و یک ترمز دستی الکترونیکی نیز وجود دارد.

پشت فرمان یک صفحه کیلومتر شمار دیجیتال 17 سانتی متری قرار دارد. همچنین یک صفحه نمایش 26 سانتی متری قابل تنظیم با پشتیبانی از CarPlay و Android Auto ارائه شده است. صدا از طریق یک سیستم صوتی با شش بلندگو پخش میشود و سایر خدمات شامل ناوبری TomTom، پشتیبانی از فرمان صوتی و خدمات Uconnect وجود دارد.

پورت‌های USB Type A و USB-C برای شارژ کردن موبایل در دسترس است. به‌علاوه یک شارژر تلفن هوشمند بی‌سیم ارائه شده و خودرو با حسگر مجاورتی و ورود بدون کلید عرضه می‌شود. همچنین یک درب اتوماتیک بالارونده بدون نیاز به دست وجود دارد که به خریدارانی که بیش از حد بار دارند کمک می‌کند تا خریدهای خود را با خیال راحت وارد خودرو کنند.

فیات 600e در نسخه قرمز استاندارد و نسخه پریمیوم لاپریما ارائه می شود، اگرچه قیمت گذاری برای هیچکدام مشخص نیست، و استلاتیس نیز در مورد در دسترس بودن بین المللی نگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.