این خودروی هیبریدی رکورد جهانی سرعت را شکست

خودروی  هیبریدی کونیگزگ رگرا توانست رکورد خود را از ریماک نورا تمام الکتریکی پس بگیرد و عنوان سریعترین زمان را برای 0 تا 400 کیلومتر در ساعت به دست آورد.

به گزارش تکناک، تست 0 تا 400 کیلومتر در ساعت به طور گسترده به عنوان معیاری در دنیای ابر خودروها در نظر گرفته می شود و رگرا رکورد زمانی 28.81 ثانیه را ثبت کرد که باعث می شود سریعتر از هر خودروی پرفورمنس دیگری تا به امروز باشد. این آزمایش‌ها عملکرد کنترل کشش، ABS، آیرودینامیک فعال و سیستم‌های تعلیق این خودرو را علاوه بر قدرت موتور و ترمز گرفتن، ارزیابی کردند.

نورا (Nevera) تمام الکتریکی از ریماک، در ماه مه، همان مسافت را در 29.93 ثانیه به پایان رساند و در آن زمان رکوردی را به نام خود ثبت کرد. پیش از این، کونیگزگ آگرا با رکورد 33.29 ثانیه رتبه نخست را در اختیار داشت. در آزمایش جدید رگرا توانست با رکورد 28.81 ثانیه بهترین زمان را به نام خود ثبت کند.

این آخرین دستاورد، نقطه عطف مهمی در رقابت مداوم برای تسلط خودرو برتر بین پیشرانه های احتراقی، هیبریدی وتمام الکتریکی است.

یک پیشنهاد قانع کننده و کارآمد

خودروی  هیبریدی کونیگزگ رگرا در سال 2015 عرضه شد و تولید محدودی از 80 خودرو داشت که تولید آن از سال 2018 آغاز شد و در سال 2022 به پایان رسید. حتی پس از گذشت تقریباً 10 سال از طراحی، این مدل همچنان با ابرخودروهای تمام الکتریکی امروزی رقابت می کند.

عملکرد چشمگیر را می توان به سیستم پیشرانه مستقیم (KDD) کونیگزگ رگرا نسبت داد که جایگزین گیربکس سنتی موتور احتراقی شده است. به گفته این شرکت، از آنجایی که گیربکس هم مسئول اضافه وزن و هم کاهش کارایی است، از هر فرصتی برای حذف آن استقبال می شود.

KDD کمک های الکتریکی را ترکیب می کند و قدرت را برای حرکت فراهم می کند. علاوه بر این، امکان ترمز گیری مشابه خودروهای مدرن F1 را ایجاد می کند و اجازه می دهد تا قدرت توربو دوقلو V8 داخلی به طور مستقیم بدون گیربکس به محور عقب متصل شود.

خروجی ترکیبی رگرا از موتور 5.0 لیتری V8 و موتورهای الکتریکی بیش از 1500 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1280 نیوتن متر  برای حرکت درآوردن این ابرخودروی 1590 کیلوگرمی است.

کریستین فون کونیگزگ، بنیانگذار و مدیر عامل کونیگزگ، در یک پست وبلاگ گفت: این واقعیت که رگرا هنوز هم می‌تواند پس از این همه زمان، جهان خودرو را شگفت‌زده کند، نه تنها نشانی از طراحی همیشگی آن است، بلکه نشانی از مهندسی و فناوری است که بسیار جلوتر از زمان خود بوده است.

این شرکت نتایج بهتر تست را در درجه اول به لاستیک های جدید Cup2R از میشلین و مسیر صاف تر نسبت به رکوردهای قبلی نسبت می دهد. این آزمایش‌ها در فرودگاه Örebro واقع در نزدیکی استکهلم انجام شد و داده‌ها توسط RaceLogic نظارت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.