افزایش توان سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات

لاکهید مارتین در حال افزایش سطح سیستم تسلیحات لیزری 300 کیلوواتی خود است و اعلام کرده که تحت یک قرارداد جدید قدرت این سلاح لیزری را تا 500 کیلووات افزایش می دهد.

به گزارش تکناک، لیزرها با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی یک دلار در هر شلیک، به مدت شش دهه در محافل نظامی بسیار جذاب بوده اند. با این حال، رساندن سلاح‌های لیزری عملی به میدان جنگ به دلیل نیاز به ساخت چنین سیستم‌هایی که به اندازه کافی سبک، به اندازه کافی فشرده، به اندازه کافی محکم و به اندازه کافی قدرتمند باشند، مدت‌ها طول کشیده است.

به عنوان بخشی از مرحله دوم پروژه “تسلیحات لیزری با انرژی بالا” (HELSI)، لاکهید در تلاش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خود را به 500 کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیت برای مقابله با تهدیدات بزرگ‌تر، سخت‌تر و قابل مانور بیشتری بدهد.

مانند مدلهای قبلی، لیزر توسط سیم پیچ هایی از فیبرهای نوری که با نئودیمیم آغشته به گارنت ایتریم آلومینیوم تقویت شده اند تولید می شود و درون سیستمی قرار می گیرند که شامل لیزر روشنگر هدف (TILL) برای قفل کردن و ردیابی اهداف و لیزر روشنگر چراغ (BILL) برای اندازه‌گیری اعوجاج جوی است. این موارد به همراه لیزر پرانرژی به یک سیستم مدیریت نبرد متصل می شوند که منطقه را رصد می کند، اهداف بالقوه را ردیابی و ارزیابی می کند و سطح تهدیدات را تعیین می کند.

قسمت دشوار پروژه این است که قدرت سلاح را بدون تأثیر بر توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سراسر طیف مورد استفاده برای تولید لیزر خروجی و کیفیت پرتو خروجی افزایش دهید و در عین حال استانداردهای سیستم باز مدولار وزارت دفاع برای قابلیت همکاری و ادغام چند ماموریتی را رعایت کنید.

ریک کوردارو، معاون بخش سیستم های ماموریت و سلاح ها در لاکهید مارتین گفت: OUSD برای تولید لیزرهای پرانرژی در حمایت از جنگنده های آمریکایی سرمایه گذاری کرده است. در عین حال، لاکهید مارتین در زیرساخت‌های تولید ما سرمایه‌گذاری کرده است تا وزارت دفاع به سلاح‌های لیزری که لایه‌های حفاظتی بالا و مخازن مهمات پر ظرفیت دارند و در درگیری ها هزینه عملیاتی کم، سرعت بالای پرتاب لیزر و پاسخ با دقت بالا را فراهم می کنند، دست یابد. لیزر 500 کیلوواتی موفقیت های ما از سیستم 300 کیلوواتی و درس های آموخته شده از برنامه های قدیمی را برای اثبات بیشتر توانایی دفاع در برابر طیف وسیعی از تهدیدات ترکیب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.