افزایش چشمگیر سرعت اینترنت با ارائه استاندارد WiFi 7

افزایش چشمگیر سرعت اینترنت با ارائه استاندارد WiFi 7

اعلام ورود رسمی یک فناوری به بازار یک چیز، اما ارائه آن به بازار واقعاً چیز دیگری است. کسانی که زمان بیشتری در این دنیا گذرانده‌اند، به آن عادت کرده‌اند، اما همچنان مهم است که در نظر داشته‌باشیم برخی فناوری‌ها هرگز ارائه نخواهند شد.

به گزارش تکناک، علیرغم رسمی بودن ارائه استاندارد WiFi 7، در واقع شکل نهایی آن هنوز وجود خارجی ندارد. مشخصات آن هنوز در حد فرم پیش نویس است.

پس از اتمام، نباید تفاوت قابل توجهی با نسخه فعلی داشته باشد، اما دارد و در این بین مدیاتک از اولین پردازنده در جهان با قابلیت پشتیبانی از آن رونمایی کرده‌است. زیرا استاندارد WiFi 7 در حال حاضر به لطف Dimensity 9200 در دسترس است.

WIFI 7: برخورداری از پیشرفت چشمگیری نسبت به  WIFI 6E

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم WiFi 7 هنوز در مرحله پیش نویس است، بنابراین هنوز کاملاً نهایی نیست، اما قبل از زمان عرضه مورد انتظار در مارچ 2024، تغییر زیادی نیز نخواهد کرد. با این حال، مدیاتک پیشتر پشتیبانی از آن را شروع کرده است. و این احتمال وجود دارد که محصولات دیگری نیز با این ویژگی به زودی به بازار عرضه خواهد کرد.

WiFi 7  که بیشتر در محافل فنی به آن be 802.11 می گویند، پتانسیل تغییر کلی نحوه عملکرد اتصالات بی سیم در خانه را دارد. در حقیقت وعده‌ افزایش سرعت ۴ برابری نسبت به سرعت فعلی ارائه‌شده توسط WiFi 6E، که جدیدترین و سریع ترین نمونه در بازاراست جدای از مساله مناطق مختلف سیگنال‌دهی، داده‌است.

طیف 6 گیگاهرتز به طور کامل با WiFi 7 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیشتر، این وعده ارتقاء در مورد ارتقا از WiFi 6 به WiFi 6E  نیز وجود داشت، اما در مورد WiFi 7، وسعت هر کانال نیز افزایش خواهد یافت.

طبق مشخصات فعلی WiFi 7، این کانال ها از 160 تا 320 مگاهرتز متغیرند و ممکن است پس از انتشار رسمی تغییر چندانی نیز نکنند. علاوه بر این، طیف WiFi MIMO  دو برابر بیشتر خواهد بود و در مجموع 16 جریان داده به کاربر می دهد.

برای دستیابی به سرعت 48 گیگابیت در ثانیه، از کانال هایی با عرض دو برابر، سه فرکانس همزمان و MIMO دو برابر باید استفاده کرد.

چه چیزی در آن جدید است؟

مدولاسیون سیگنال نیز با استاندارد WiFi 7 تغییر خواهد کرد و 4096-QAM و OFDMA خواهیم داشت. اما داده های حداکثر سرعت، همیشه فرضی و تحت شرایط بسیار خاص است، و همچنین افراد مشوق وجود WiFi 7 از زمان اعلام اینتل درباره قابلیت آن در انتقال 48 گیگابیت بر ثانیه ، مخرب ترین موضوع موجود است. محض اطلاع، USB 4 توانایی ارائه سرعت 40 گیگابیت در ثانیه، ۸ گیگابیت بر ثانیه کمتر از ارائه آن از طریق کابل را دارد.

استاندارد WiFi 7 که اکنون در حال استفاده است، به سرعت فوق العاده آن به عنوان MLO یا Multi-Link Operation اشاره می کند. این سیستم امکان استفاده همزمان از کانال های 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را از طریق نوعی تجمع کانال فراهم می کند. حداکثر سرعت آن چهار برابر بیشتر از سرعت امروزی در اختیار توسط WiFi 6E، هنگام استفاده همه آنها با هم خواهد بود. و در واقع، به نظر می رسد که زودتر از سال 2024 وارد بازار خواهد شد. حداقل، این چیزیست که مدیاتک در نظر دارد.

پهنای باند بیشتر، سرعت بیشتر، تاخیر کمتر

WiFi 7 به طیفی که WiFi 6E در حال حاضر از آن استفاده می کند، پایبند است. تا 7.125 گیگاهرتز یا کل باند 6 گیگاهرتزی گسترش می یابد. اما علاوه بر در دسترس بودن آن، بهبودهایی در پهنای کانال نیز وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.