افزایش سهم حسگرهای دوربین سونی در گوشی های سامسونگ

سامسونگ ممکن است در آینده از سنسورهای دوربین سونی بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند زیرا سونی قصد دارد بخشی از تولید سنسورهای دوربین خود را به کره جنوبی منتقل کند تا تأمین سنسورهای دوربین را گسترش و تقویت کند.

به گزارش تکناک ،حسگر دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای گوشی‌های هوشمند است و سونی برترین تولیدکننده حسگر دوربین در جهان به شمار می‌رود.

بخش LSI سیستم سامسونگ نیز حسگرهای دوربین را تحت برند ISOCELL تولید می‌کند و دومین تولیدکننده بزرگ دوربین در جهان است. در حالی که سامسونگ عمدتا از حسگرهای دوربین خود در گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کند، این رویه ممکن است در آینده تغییر کند.

طبق گزارش جدیدی از ETNews، سامسونگ ممکن است در آینده از حسگرهای دوربین سونی بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. سونی سمی‌کانداکتور سولوشنز (که حسگرهای دوربین سونی را می‌سازد) قصد دارد بخشی از تولید حسگر دوربین خود را از ژاپن به کره جنوبی منتقل کند تا عرضه حسگرهای دوربین را برای سامسونگ گسترش دهد و تقویت کند.

گفته می‌شود این شرکت برنامه‌های خود را با شرکت‌های پردازشگر نیمه‌رساناهای پشتیبان، از جمله LB Semicon، Doosan Tesna (NGion)، ALT و ASE Korea برای فرآیندهای بسته‌بندی و بازرسی در میان گذاشته است.

ویفرهای نیمه‌رسانای حسگر تصویر دوربین برای فرآیندهای پکیجینگ از ژاپن به کره جنوبی منتقل می‌شوند و به تراشه‌های مجزا تبدیل می‌گردند. سونی از این شرکت‌های کره‌ای خواسته است برای این پساپردازش از اتاق‌های تمیز سطح ۱۰ استفاده کنند. اتاق‌های تمیز سطح ۱۰ اتاق‌هایی در یک تأسیسات تولیدی هستند که در هر فوت مکعب از فضا کمتر از ۱۰ ذره گرد و غبار (با اندازه بزرگتر از ۰.۵ میکرومتر) وجود دارد. این شرکت‌ها همچنین فرآیند بازچیدمان را انجام خواهند داد که در آن تراشه‌های باکیفیت انتخاب و مرتب می‌شوند.

به گفته یک مقام آگاه صنعت، «بخش MX سامسونگ با ترکیب حسگرهای تصویر ساخته‌شده توسط بخش LSI سیستم خود با محصولات سونی در گوشی‌های هوشمند، رقابت را تشویق می‌کند و سونی برای پاسخگویی فعالانه‌تر به مشتریان خود، فرآیند پشتیبان خود را به کره جنوبی گسترش می‌دهد. به نظر من آن‌ها قصد دارند این کار را پیش ببرند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.