افزایش قدرت مک بوک پرو با چیپ M3 Max

گزارشی از بلومبرگ نشان داد اپل در کنار تست نسخه پایه چیپ M3 در مک مینی جدید خود نسخه چیپ M3 Max را برای مک بوک پرو در نظر گرفته است.

به گزارش تکناک، بر اساس گزارش مارک گورمن، شرکت در حال آزمایش با یک چیپ با حداکثر ۴۰ هسته GPU برای MacBook Pro جدید و پرقدرت است.

از مک بوک پرو جدید با M3 Max چه انتظاری باید داشت

اگرچه اپل هنوز چیپ M3 را معرفی نکرده است، اما مهندسان قبلاً آزمایشاتی را با نسخه‌های قدرتمندتر این چیپ انجام داده‌اند و منابع بلومبرگ که با این موضوع آشنا هستند، درباره یک لپتاپ جدید با نام رمز J514 خبر دارند که دارای یک چیپ Apple Silicon با یک CPU 16 هسته‌ای و یک GPU با 40 هسته است. احتمالاً این لپتاپ MacBook Pro پرو جدید است.

به طور دقیق‌تر، چیپ M3 Max که قدرت نسخه پرقدرت مک‌بوک پرو جدید را تامین می‌کند، دارای ۱۲ هسته عملکرد بالا برای انجام وظایف بسیار دشوار و ۴ هسته کارآمد برای صرفه‌جویی در باتری در هنگام استفاده از برنامه‌های کم‌توانتر است. در مقایسه با M2 Max، این چیپ دارای ۴ هسته CPU و ۲ هسته GPU بیشتر است.

همچنین بلومبرگ شنیده است که مک‌بوک پرو جدید دارای ۴۸ گیگابایت حافظه رم است. مدل‌های فعلی می‌توانند با ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و ۹۶ گیگابایت حافظه رم پیکربندی شوند. البته، این فقط یکی از کانفیگ‌های است که اپل شخصا آن را تست کرده است.

به زودی تراشه های M3 بیشتری عرضه می شوند

در گزارش قبلی، گورمن اشاره کرد که چیپ پایه جدید M3 دارای یک CPU  ۸ هسته و یک GPU  ۱۰ هسته خواهد بود، مشابه M2. با این حال، انتظار می‌رود M3 Pro دارای یک CPU  ۱۲ هسته و یک GPU  ۱۸ هسته باشد که دو هسته اضافی نسبت به M2 Pro دارد.

اگرچه بهبود عملکرد از M2 به M3 ممکن است به مقدار قابل توجهی نباشد، اما چیپ‌های M3 از معماری ۳ نانومتری جدید بهره خواهند برد، همانند چیپ A17 که در ادامه امسال با آیفون ۱۵ پرو عرضه می‌شود. این به معنای مصرف کمتر برق توسط چیپ‌های جدید است که خبر خوبی برای کاربران مک‌بوک است.

انتظار می‌رود انتقال به چیپ M3 از ماه اکتبر آغاز شود و ابتدا با مک‌های سطح پایین شروع شود، از جمله آی‌مک و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی. با این حال، نسخه‌های جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با چیپ‌های M3 Pro و M3 Max تا سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهند شد. زیرا فروش مک در سه ماهه مالی گذشته کاهش یافته است،  و مک‌های M3 می‌تواند به اپل در بازیابی مک کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.