افزایش کارایی پهپاد Ghost-X با هوش مصنوعی

پهپادها به فناوری های غیرقابل جایگزینی در فعالیت های ضروری مختلف مانند ساخت و ساز، دفاعی، عکاسی هوایی، بازاریابی، تحویل، کشاورزی، نجات و غیره تبدیل شده اند.

به گزارش تکناک، شرکت‌ها در حال برداشتن گام‌های بزرگی در بهبود نسخه‌های پهپادهای خود هستند تا نیازهای عملیاتی بیشتری را برآورده کنند. از این رو، پهپاد محبوب شرکت صنایع دفاعی Andruil مستقر در بریتانیا با نام Ghost به‌روزرسانی دریافت می‌کند که شامل افزایش ظرفیت بار و زمان پرواز طولانی‌تر است.

Ghost-X به عنوان یک پهپاد گروه 2 طبقه بندی می شود، زیرا آنها کمتر از 55 پوند (24 کیلوگرم) وزن دارند و زیر ارتفاع 3500 فوتی کار می کنند.

مدل جدید پهباد Ghost-X شامل تغییراتی است که در پاسخ به بیش از 1000 ساعت داده های پرواز جمع آوری شده از مشتریان با استفاده از مدل Ghost، از جمله شرکت هایی مانند وزارت دفاع بریتانیا، ایجاد شده است.

این شرکت ادعا می کند که Ghost-X یک پهباد UAS است که به طور خاص برای شناسایی، امنیت و حفاظت از نیرو طراحی شده است.  Ghost-X بسیار ماژولار و سازگار است و به سرعت اعزام می شود.

نسخه پیشرفته

پلتفرم Ghost که با معماری منعطف و ریل محور عرضه شد، برای انطباق با خواسته های کاربران در نظر گرفته شده بود. در کمتر از 2 دقیقه، یک اپراتور می تواند آن را کنار هم قرار داده و برای برخاستن آماده کند. Ghost همچنین در طیف وسیعی از موقعیت های عملیاتی تحت شرایط آب و هوایی چالش برانگیز عمل کرده است.

به گفته Anduril، Ghost-X حتی فراتر از آن پیش می‌رود تا نیروی محرکه، محموله‌ها و نرم‌افزار اضافی را برای برآوردن نیازهای اپراتورها در شرایط سخت در سراسر جهان یکپارچه کند.

سیستم پیشرانه پیشرفته Ghost-X اکنون امکان پیکربندی باتری دوقلو را فراهم می کند که ظرفیت کلی بار Ghost را به 20 پوند (9 کیلوگرم) افزایش داده و دوبرابر می کند و مدت پرواز را به 75 دقیقه افزایش می دهد. Ghost-X با یک کیت ارتباطات دوربرد اختیاری ممکن است برد عملیاتی خود را به 15.5 مایل (25 کیلومتر) افزایش دهد.

Ghost-X طراحی ماژولار پلتفرم Ghost را گسترش می دهد تا ترکیبات متنوع تر و بیشتری از محموله قابلیت بارگیری داشته باشد. یک ماژول ناوبری مبتنی بر بینایی قابلیت های پرواز را بدون ارجاع به سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) ارائه می دهد. همچنین Ghost-X به گیمبال‌های الکترواپتیک و مادون قرمز جدید مجهز شده است.

این شرکت در بیانیه‌ای رسانه‌ای گفت: Ghost-X می‌تواند ترکیبات متنوعی از محموله را برای حمل پشتیبانی کند و مداومت پروازی و استقامت در بلند کردن وزنه‌های سنگین را دارد. همچنین توانایی آن در ترکیب حسگرها و ارتباطات، ناوبری، آن را به یک دارایی پایه قدرتمند برای برای ادغام فناوری‌های در حال توسعه سریع تبدیل کرده است.

قابلیت های هوش مصنوعی

Anduril با استفاده از پلتفرم نرم افزار Lattice خود برای خودکارسازی برنامه ریزی ماموریت، مدیریت محیط هوایی و عملیات پرواز، توانسته است فشار شناختی و بار آموزشی را بر روی اپراتورهای Ghost-X کاهش دهد.

به گفته این شرکت، Ghost-X با استفاده موثر از هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتری و الگوریتم‌های ترکیب حسگرها، می‌تواند به طور خودکار اشیاء مورد علاقه را در محیط‌های با پهنای باند کم و رقابتی شناسایی، طبقه‌بندی و ردیابی کند.

اپراتورها می‌توانند مأموریت‌ها را برنامه‌ریزی کنند، عملیات پروازی را انجام دهند، وظایفی را به حسگرها محول کنند، و ناوبری کنند و پرواز ایمن و کارآمد را بدون هیچ دستورالعمل یا آموزش یا حداقل دستورالعمل‌هایی که به سیستم وارد می‌شود، ممکن می‌سازند. کاربران همچنین می توانند به راحتی تیم هایی از Ghost-X های مستقل را با استفاده از شبکه ای برای استقلال ماموریت برای پروفایل های ماموریت چالش برانگیز مدیریت کنند.

ناوبری مبتنی بر دید و سوئیچینگ فرکانس خودکار سیستم ناوبری و ارتباطات پیشرفته‌تری را تضمین می‌کند که عملیات را در محیط‌های کم اتصال و محروم ممکن می‌سازد. به گفته این شرکت، Ghost-X گام بعدی در تکامل پلتفرم برای ارائه استقلال برای هر ماموریت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.