افزایش 10 درصدی طول عمر با تجویز یک دارو

زمایش محققان در دانشگاه اوکلند نشان می‌دهد که تجویز یک دارو به موشهای سالم میانسال ، طول عمر آنها را به میزان ​​ده درصد افزایش می‌دهد

آزمایش محققان در دانشگاه اوکلند نشان می‌دهد که تجویز یک دارو مخصوص درمان سرطان به موش‌های سالم میانسال برای مدت طولانی، طول عمر آنها را به طور متوسط به میزان ​​ده درصد افزایش می‌دهد و عمر آن ها را به حدود سه سال می‌رساند.

به گزارش تکناک، در این مطالعه، موش ها به دو دسته تقسیم شدند: یک دسته از آن ها با یک رژیم غذایی کنترل شده، و دسته دیگر با همان رژیم غذایی همراه با افزودن یک دارو به نام آلپلیسیب تغذیه شدند.

موش‌هایی که از رژیم غذایی حاوی دارو تغذیه می‌کردند نه تنها عطول عمر بیشتری داشتند، بلکه برخی از نشانه‌های سالم‌تر بودن را در سنین بالا از جمله بهبود هماهنگی و قدرت نشان دادند. با این حال، محققان در مورد استفاده از این دارو برای انسان تردید دارند زیرا موش های تحت درمان با این دارو دارای برخی از نشانگرهای منفی پیری مانند سطح پایین تر تراکم استخوانی بودند.

دکتر کریس هجز یکی از محققین این مطالعه می گوید: پیری نه تنها به طول عمر، بلکه به کیفیت زندگی نیز مربوط می شود. بنابراین، ما خوشحالیم که این درمان دارویی نه تنها باعث افزایش طول عمر موش‌ها شد، بلکه نشانه‌های زیادی از پیری سالم‌تر را نیز در این حیوانات نشان داد. ما اکنون در حال آزمایش برای درک چگونگی این اتفاق هستیم.

پروفسور تروی مری محقق اصلی این مطالعه می گوید: ما به کسی پیشنهاد نمی کنیم که این دارو را برای طولانی مدت مصرف کند، زیرا این دارو کمی عوارض جانبی هم دارد. با این حال، این آزمایش، مکانیسم‌های حیاتی پیری را شناسایی می‌کند که این مکانیسم ها در تلاش‌های طولانی‌مدت ما برای افزایش طول عمر و طول عمر مفید خواهد بود. همچنین این آزمایش تعدادی از راه‌های احتمالی را پیشنهاد می‌کند که توسط آنها می‌توان از درمان‌های کوتاه‌مدت با این دارو برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده کرد و ما اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

پروفسور پیتر شپرد می گوید که آلپلیسیب آنزیمی به نام PI 3-kinase را هدف قرار می دهد.

وی می گوید: ما بیش از 20 سال است که روی تولید داروهایی برای هدف قرار دادن آنزیم PI 3-kinase کار می‌کنیم، زیرا شواهد نشان می‌دهد که این داروها برای درمان سرطان مفید هستند، زیرا بسیاری از سرطان‌ها به این آنزیم بیش از حد واکنش نشان می دهند.

بنابراین، دیدن این که این داروها ممکن است در زمینه‌های دیگر کاربرد داشته باشند و مکانیسم‌های جدیدی را نشان دهند که به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند، بسیار عالی است. همچنین ارزش سرمایه گذاری بلندمدت در تحقیقات در زمینه های گوناگون مانند همین تحقیق را نیز نشان می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.