ویژگی کانال به اینستاگرام می آید

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، مالک اینستاگرام، از یک ویژگی موبایل اینستاگرام به نام Broadcast Channels (کانال های پخش) رونمایی کرد.

روز پنجشنبه، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا و مالک اینستاگرام، از یک ویژگی به نام Broadcast Channels (کانال های پخش) رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، چند سال پیش تلگرام از یک ویژگی به نام کانال رونمایی کرد که به کاربران اجازه می داد اتاق های مجازی بسازند. کانال تلگرام قابلیتی بود که به سازنده آن اجازه می داد محتوا را به صورت یک طرفه با گروهی دیگر از افراد به اشتراک بگذارد. تفاوت کانال تلگرام با اتاق چت این است که فقط سازنده کانال می تواند محتوا را به اشتراک بگذارد و بقیه فقط می توانند محتوا را ببینند و به آن واکنش نشان دهند. حال این هفته متا این ویژگی را با نام Broadcast Channels برای Instagram (photo and video sharing social network owned by Meta Platforms) رونمایی کرد.

این قابلیت به سازندگان محتوا اجازه می دهد متن، عکس، ویدیو و موارد دیگر را مستقیماً برای دنبال کنندگان خود ارسال کنند. زاکربرگ این خبر را در کانال پخش خود به نام Meta Channel اعلام کرد، جایی که قصد دارد سایر به‌روزرسانی‌های متا را آینده به اشتراک بگذارد.

Broadcast Channels (کانال های پخش) اینستاگرام در حال حاضر فقط برای سازندگان محتوا در دسترس است و متا امیدوار است که با آن تعامل بیشتری بین هنرمندان، سازندگان محتوا و دنبال کنندگان آنها ایجاد کند. به عنوان مثال، یک سازنده محتوای موسیقی می تواند یک کانال به طور خاص برای تاریخ های اجرایش داشته باشد. اما عضویت در Broadcast Channels یک سازنده محتوا به تصمیم دنبال کنندگان بستگی دارد.

هرکاربری می‌تواند به یک Broadcast Channels بپیوندد. دنبال‌کنندگان زمانی که یک سازنده محتوا در کانال پستی ارسال می کنند، نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند. دنبال‌کنندگان می‌توانند کانال‌های پخش را بی‌صدا کنند و تعداد نوتیفیکیشن هایی را که دریافت می‌کنند کنترل کنند.

Broadcast Channels اینستاگرام قابلیت های زیادی دارد. سازندگان محتوا می توانند متن ، ویدئو ، نظرسنجی، AMA، مهمانان ویژه و موارد دیگر را پست کنند. اساساً، هر کاری که قبلاً می شد در قالب استوری انجام داد. باشد.
این ویژگی فعلا برای تعدای از سازندگان محتوا در ایالات متحده در دسترس است، اما متا قصد دارد آن را در ماه های آینده در دسترس دیگر سازندگان محتوا نیز قرار دهد.

این ویژگی اکنون فقط در برنامه موبایل اینستاگرام فعال است و در حال حاضر در وب پشتیبانی نمی شود. زاکربرگ گفت که کانال های پخش در ماه های آینده به مسنجر و فیس بوک می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.