افزودن یک گالری جدید در ویندوز 11

مایکروسافت با طراحی یک افزونه جدید برای مرور عکس ها در File Explorer در ویندوز 11، قابلیت های جدیدی را برای کابران فراهم کرده است.

به گزارش تکناک، گالری جدید ویندوز 11 در File Explorer با شماره بیلد 23435، یک افزونه جدید برای File Explorer است که برای راحتی در مرور مجموعه عکس‌های شما طراحی شده است. با اعمال تغییرات در این نسخه، محتوای نمایش داده شده در گالری، با نمای All Photos در برنامه‌ Photos هماهنگ شده است. به این ترتیب، استفاده از گالری جدید در ویندوز 11 بسیار آسان‌تر و راحت‌تر شده است.

مایکروسافت در این خصوص توضیح می دهد: گالری جدید، برای دسترسی به جدیدترین عکس‌های شما در ویندوز طراحی شده است. با تنظیم OneDrive Camera Roll Backup روی گوشی خود، عکس‌های شما به طور خودکار در بالای نما قرار می‌گیرند. از طریق منوی کشویی مجموعه، می‌توانید پوشه‌هایی را که در گالری نمایش داده می‌شوند، انتخاب کنید. همچنین، با اضافه کردن منابعی مانند پس‌زمینه دسکتاپ و کارت‌های SD یا ورودی دوربین، می‌توانید محتوای خود را فیلتر کنید و به زیرمجموعه‌ای از آن دسترسی پیدا کنید.

سایر تغییرات و بهبودهای این بیلد عبارتند از:

مایکروسافت با ارائه چندین روش جدید، به دنبال جستجوی نشانه‌ها در منوی استارت برای کاربرانی است که با حساب‌های کاربری محلی وارد سیستم می‌شوند و همچنین با نشان دادن مزایای ورود با حساب مایکروسافت (MSA) سعی در جذب کاربران دارد.

یک نماد “پیتزا” ، در نوار فرمان File Explorer وجود دارد که پیش ‌نمایش نسخه Windows App SDK File Explorer را نشان می‌دهد. با این حال، عملکرد File Explorer  بدون تغییر باقی می‌ماند و تنها از WinUI 2 به WinUI 3 تغییر می‌کند.

کاربرانی که از کاراکترهای سنتی چینی استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند با اطمینان از قابلیت Narrator و پنجره IME در ویندوز استفاده کنند. این امکان با ایجاد فرهنگ لغت چینی سنتی برای خواندن جزئیات، فراهم شده است. باید توجه داشت که این قابلیت فقط برای زبان تایوانی در دسترس است و از زبان هنگ کنگ با Narrator پشتیبانی نمی‌شود.

مایکروسافت در حال معرفی تنظیمات حریم خصوصی حسگر و APIهای جدید است. با استفاده از این قابلیت، کاربرانی که دستگاه هایی با حسگرهای سازگار دارند، می توانند حریم خصوصی خود را مدیریت و دسترسی بعضی برنامه ها را به این حسگرها محدود یا مجاز کنند. هیچ تصویر یا ابرداده ای توسط مایکروسافت جمع آوری نمی شود و تمام پردازش ها به صورت محلی روی سخت افزار دستگاه انجام می شود تا حفظ حریم خصوصی به حداکثر برسد.

اگر دستگاه شما از این بخش پشتیبانی می کند، می توانید تنظیمات را در قسمت تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > سنجش حضور پیدا کنید. توسعه دهندگان برنامه می توانند با دستگاه هایی که حسگرهای حضور را پشتیبانی می کنند، برنامه ها را برای درخواست و خواندن اطلاعات حضور کاربر هدف قرار دهند.

اصلاحات در این نسخه جدید عبارتند از:

  تسک بار و Tray سیستم

رفع چند مورد خرابی explorer.exe که بر عملکرد تسک بار تأثیر می گذاشت.

  ورودی

مایکروسافت خط مشی MDM TextInput/EnableTouchKeyboardAutoInvokeInDesktopMode را به روز کرد تا به عدد “2” به عنوان یک مقدار معتبر اجازه دهد تا نمایش صفحه کلید را با ضربه زدن روی کنترل ویرایش حتی زمانی که صفحه کلید سخت افزاری متصل است، اعمال کند.

  تنظیمات

مشکلی را که باعث خرابی تنظیمات هنگام پیمایش به صفحات مختلف مربوط به Windows Update می‌شد، برطرف شد.

  زیرنویس زنده

  • مشکلی که باعث می‌شد پشتیبانی تشخیص گفتار پیشرفته از طریق صفحه تنظیمات زبان و منطقه نصب شود، رفع شد. حالا در صورت تغییر زبان در منوی زبان، زیرنویس زنده در دستگاه‌های Arm64، مجدداً راه‌اندازی می‌شود.
  • مشکلی که ممکن است در هنگام افزودن زبان از طریق صفحه تنظیمات زبان و منطقه، تکمیل نصب “تشخیص گفتار پیشرفته” (که توسط زیرنویس‌های زنده مورد نیاز است) را مشاهده نکنید و همچنین پیشرفتی در نصب ویژگی زبان پنهان شود، برطرف شده است.

  مدیریت وظیفه

گزینه های گسترش همه و کوچک کردن همه در صفحه فرآیندها، عملکرد بهتری دارند و باعث بهبود نمایش آنها شده‌اند.

  دسترسی

بروزرسانی پیش‌فرض راوی برای “برای دکمه‌ها و کنترل‌ها” به “3 نام و محتوای فوری” انجام شده است.

مسائل شناخته شده عبارتند از:

  جستجو در تسک بار

برخی کاربران در نسخه قبلی، با مشکلی مواجه شده بودند . آن ها پس از بروزرسانی به Build 23403 نمی‌توانستند کادر جستجو را در قسمت تسک بار و یا تنظیمات کادر جستجو را در تسک بار مشاهده کنند.

  جستجوگر فایل

گالری در File Explorer در این نسخه جدید مشکلاتی دارد که عبارتند از:

  • گالری ممکن است برای بارگذاری اولیه نیاز به دوبار کلیک بر روی گره در صفحه پیمایش داشته باشد.
  • در حال حاضر، بروزرسانی‌ها(از جمله فیلتر کردن) غیرفعال هستند ولی شما می توانید از دکمه Refresh به عنوان راه‌حل استفاده کنید.
  • مایکروسافت در حال حاضر بر روی بهبود عملکرد بارگیری تصاویر کوچک برای فایل‌های ابری با حجم کم و مشکلات حافظه در مجموعه‌های بزرگ تمرکز دارد. در صورتی که ریزترین تصاویر در فایل‌های ابری شما گم شده باشند، شما می‌توانید ایندکسر خود را بازسازی کنید. برای این کار، به دنبال “تنظیمات نمایه‌سازی” بگردید و در تنظیمات پیشرفته جستجو کنید تا به ابزار بازسازی برسید.
  • عکس‌های OneDrive for Business در حال حاضر باید کم حجم شوند تا به درستی کار کنند.
  • برخی از انواع فایل (به عنوان مثال HEIC) ممکن است به درستی عمل نکنند.

همچنین در نسخه جدید File Explorer مشکلات زیر ایجاد شده است:

  • اگر دکمه ای فشار داده نشود، کلیدهای دسترسی به طور متناقض ظاهر می شوند. با فشار دادن یک دکمه، آنها دوباره ظاهر می شوند.
  • Shift + کلیک راست روی یک فایل یا پوشه، “Show more options” را باز نمی کند.

برای رفع این مشکل می توانید:

با کلیک بر روی Share در حال حاضر صفحه اشتراک ویندوز (غیر OneDrive) ظاهر می شود.

زیرنویس زنده

  • به دلیل مشکلی که بر بازیابی داده‌های رجیستری تأثیر می‌گذارد، زیرنویس‌های زنده در اولین راه‌اندازی از کار می‌افتند. البته انتظار می رود به زودی این مشکل رفع شود.
  • برخی از زبان‌های نشان‌داده‌شده در صفحه تنظیمات زبان و منطقه، پشتیبانی از تشخیص گفتار را نشان می‌دهند (مثلاً کره‌ای) اما هنوز از زیرنویس‌های زنده پشتیبانی نمی‌کنند.
  • عملکرد زیرنویس ممکن است در زبان‌های غیرانگلیسی کاهش یابد و فیلتر خارج از زبان در زبان‌های غیرانگلیسی (ایالات متحده آمریکا) وجود نداشته باشد، به این معنی که زیرنویس‌ها به شکل نادرست نشان داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.