بازگشت افزونه های مرورگر به نسخه اندروید فایرفاکس

گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس با وجود اجرا شدن براساس موتورهای متفاوت، از مرورگرهای محبوب در اندروید محسوب می شوند.

به گزارش تکناک، در این نسخه‌ها‌ امکان اجرای آن مانند نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد، اما برنامه‌های اندروید عملکردهای اصلی را اجرا می‌کنند و تجربه شخصی‌سازی افزونه‌های مرورگر را شامل نمی‌شود.

در این راستا موزیلا در حال آماده‌‌شدن برای پشتیبانی کامل از برنامه‌های افزودنی در برنامه اندروید فایرفاکس، با توصیه‌هایی برای توسعه‌دهندگان افزونه‌ها است.

افزونه‌های فایرفاکس add-ons نامیده می شوند و پیش از این به طور گسترده در اندروید در دسترس بودند. اما در سال 2020 همه‌چیز تغییر کرد. در آن زمان موزیلا با طراحی مجدد پایگاه کد فایرفاکس را به Fenix تغییر داد. در دو سال گذشته، این تیم روی اطمینان از اجرای صحیح عملکرد اصلی، با پشتیبانی از تعداد انگشت شماری از افزونه‌ها، متمرکز بود. اکنون با توجه به عملکرد مناسب مرورگر، موزیلا با انتشار اطلاعیه ای به توسعه دهندگان افزونه‌ها اطلاع داد که پشتیبانی کامل از افزونه در اواخر سال جاری به برنامه اندروید بازمی گردد.

در کنار دستورالعمل‌های خاص برای انطباق افزونه‌های دسکتاپ با نسخه اندروید، این اعلان به تاریخ راه‌اندازی پشتیبانی از افزونه‌ها در اندروید از ماه سپتامبر و برنامه‌ریزی برای انتشار واقعی آن در اواخر سال جاری اشاره دارد. در این میان، موزیلا به توسعه‌دهندگان افزونه‌ها اطمینان داده است که راهنماها، منابع و انجمن‌های گفتگوی مربوطه را به منظور حصول اطمینان از عدم مواجهه توسعه‌دهندگان با مشکلات و ارائه تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ به کاربران اندروید را منتشر خواهد کرد.

یک اکوسیستم کاملا باز از افزونه‌ها برای فایرفاکس در اندروید، تجربه مرور شما را بهتر می‌کند و امکان استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات، ردیاب‌های قیمت آمازون، تصحیح املا کلمات و تخفیف یاب‌ها را در همه دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

از طرف دیگر، نسخه اندروید کروم هرگز از افزونه‌ها پشتیبانی نکرده است‌ و این پشتیبانی در افق آن نیز وجود ندارد. با این حال، جایگزین‌های مبتنی بر Chromium مانند Kiwi Browser از افزونه‌ها پشتیبانی و آن را به یک جایگزین جذاب مبتنی بر Chromium تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.