محدودیت دستگاه های ورزشی در چربی سوزی

تحقیقات جدید محدودیت دستگاه های ورزشی تجاری را نشان می دهد و بر اهمیت رویکرد شخصی تر برای ورزش تاکید می کند.

به گزارش تکناک، محققان دانشکده پزشکی Icahn کشف کرده اند که ضربان قلب بهینه برای چربی سوزی می تواند در بین افراد متفاوت باشد و اغلب با فاکتوری به نام منطقه چربی سوزی نشان داده شده در بسیاری از ماشین های ورزشی تجاری، مطابقت ندارد.

این تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که تست ورزش بالینی که پاسخ فیزیولوژیکی فرد به فعالیت بدنی را ارزیابی می‌کند، می‌تواند در کمک به افراد برای رسیدن به اهداف کاهش چربی‌شان موثرتر باشد. یافته‌های آن‌ها که از مدل یادگیری ماشینی استفاده می‌کرد، اخیراً در مجله Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Disease  منتشر شده است.

افرادی که هدفشان کاهش وزن یا کاهش میزان چربی بدنشان است، ممکن است علاقه مند به ورزش با شدتی باشند که حداکثر سرعت چربی سوزی را ممکن می سازد. دکتر هانا کیترل، سرپرست تیم تحقیقاتی می‌گوید: اکثر دستگاه‌های ورزشی تجاری بسته به سن، جنسیت و ضربان قلب، یک گزینه تحت عنوان منطقه چربی سوزی را ارائه می‌دهند. اما این منطقه چربی سوزی که معمولاً توصیه می شود، از سوی متخصصان تأیید نشده است.

بنابراین افراد ممکن است با شدت هایی ورزش کنند که با اهداف کاهش وزن شخصی آنها همسو نیست.

اصطلاح FATmax گاهی اوقات برای نشان دادن شدت تمرین و ضربان قلب مرتبط استفاده می شود که در آن بدن به بالاترین میزان چربی سوزی خود در طول تمرین هوازی می رسد. در این مرحله، چربی یک منبع سوخت قابل توجه است بنابراین این شدت ممکن است برای کسانی که به دنبال بهینه سازی کاهش چربی در طول تمرین هستند، جالب باشد.

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان ضربان قلب را در FATmaxبا ضربان قلب پیش‌بینی‌شده در درصد حداکثر تلاش در منطقه چربی سوز که معمولاً توصیه می‌شود، مقایسه کردند. در یک نمونه از 26 نفر، محققان متوجه شدند که با میانگین اختلاف 23 ضربه در دقیقه بین این دو اندازه‌گیری، تطابق ضعیفی بین ضربان قلب اندازه‌گیری شده و پیش‌بینی‌شده وجود دارد،. این مسئله نشان می دهد که توصیه های کلی برای منطقه چربی سوز ممکن است راهنمایی دقیقی ارائه نکند.

در مرحله بعد محققان قصد دارند بررسی کنند که آیا افرادی که نسخه ورزشی شخصی تری دریافت می کنند، کاهش وزن و چربی بیشتری خواهند داشت یا خیر و همچنین نشانگرهای سلامت متابولیک که خطرات مرتبط با سلامتی مانند دیابت نوع 2، چاقی و بیماری های قلبی را شناسایی می کند، در آنها بهبود می یابد یا خیر.

محققان می گویند: ما امیدواریم که این تحقیق افراد و مربیان بیشتری را ترغیب کند تا از تست ورزش بالینی برای تجویز روتین‌های ورزشی شخصی‌سازی شده متناسب با کاهش چربی استفاده کنند. این تحقیق بر نقشی که رویکردهای داده محور می توانند در انجام تمرینات دقیق داشته باشند، تأکید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.