افزونه های Manifest V3 برای کروم راه‌اندازی می شود

پنل کناری دسکتاپ گوگل کروم به زودی علاوه بر نشانک‌ ها و لیست خوانده‌ ها، از افزونه های Manifest V3 که می‌خواهند رابط کاربری را نمایش دهند، پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، با استفاده از یک API جدید در پنل کناری گوگل کروم، امکاناتی به منظور بهبود تجربه کاربری فراهم شده است. به عنوان مثال، گوگل یک ابزار دیکشنری ارائه داده است که با راست‌کلیک بر روی کلمه و انتخاب آیتم منوی مرتبط، یک پنل کناری با تعریف کلمه مورد نظر نمایش داده می‌شود. این اقدامات تجربیات پایداری را که سفر مرور کاربر را تکمیل می‌کند.

پنل‌های کناری می‌توانند همراه با یک سایت خاص نمایش داده شوند یا ثابت باقی‌مانده و هنگام حرکت بین تب‌ها باز بمانند. این پنل‌ها به تمامی API های کروم دسترسی دارند و کاربران می‌توانند تعیین کنند کدام طرف پنل نمایش داده شود. همچنین، می‌توان این پنل‌ها را از طریق دکمه‌ای در کنار نوار آدرس فعال کرد و آن‌ها را از طریق منوی کشویی یا با استفاده از میانبر صفحه کلید قابل دسترسی کرد.

تجربیات گوگل شامل استفاده از پنل های جانبی مانند Lens، Journeys و رابط کاربری قابل تنظیم برای مرورگر و حالت خواندن است. گوگل هم اکنون قابلیت های خود را برای توسعه دهندگان شخص ثالث باز می کند. به نظر می‌رسد جالب باشد که افزونه ها فضایی مشترک و طرح بندی یکپارچه داشته باشند و با اضافه کردن قابلیت‌های نرم افزاری، به ویژه برای استفاده های هوشمند، قابل استفاده باشند.

API پنل کناری برای افزونه‌های Manifest  در حال حاضر در Chrome Beta 114 در دسترس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.