افشای اطلاعات جدید از گوشی تاشو Z Flip 5

تا رویداد بعدی Samsung Galaxy Unpacked یک ماه باقی مانده است و احتمالا در آن اطلاعات جامعی از موارد مورد انتظار از نسخه بعدی گوشی تاشو گلکسیZ Flip 5 و گلکسی زد فولد 5 ارائه خواهد شد.

به گزارش تکناک، در چند روز گذشته چندین مورد از جزییات این گوشی های تاشو فاش شده است. قبل از رونمایی رسمی، موارد زیادی در مورد ظاهر گوشی‌ها و مشخصات داخلی آنها افشا خواهد شد.

طبق افشای اطلاعاتی منتشر‌شده در توییتر از Revegnus ، عکسی از یک تلفن تا شده که به نظر می رسد گلکسیZ Flip 5 در یک قاب سیاه و سفید باشد، به نمایش درآمده است.

در این تصاویر بخش زیادی از طراحی پنهان است، اما صحت رندرهای ادعایی قبلی را تأیید می‌کند. به عنوان مثال، صفحه نمایش پشتی ممکن است همان صفحه پوششی 3.4 اینچی 720×748 پیش بینی شده باشد. همچنین طراحی و قرارگیری لنزهای دوربین در کنار یکدیگر که یکی دیگر از شایعات مربوط به طراحی آن است، را تأیید می‌کند.

به نظر می رسد هنگام تا، دوطرف گوشی کاملا صاف روی هم قرار می‌گیرد، اما با وجود قاب در این تصویر نمی توان با اطمینان این مسأله را عنوان کرد. با این حال، این می‌تواند به این معنا باشد که سامسونگ احتمالا از تکنیک لولای قطره‌ای جدید خود که در مورد گلکسی زد فولد 5 نیز توسط افشاگر قابل اعتماد، Ice Universe منتشر شده است، استفاده کرده باشد.

لولای تاشو قطره‌ای قبلاً در گوشی‌های رقبا مانند Oppo Find N2 استفاده شده است و چین قابل مشاهده محل تا گوشی، مسأله آزار‌دهنده تلفن‌های تاشو، ‌را کاهش می‌دهد.

در مرحله بعد، روز دوشنبه افشاگر مشهور SnoopyTech با مطرح کردن اطلاعاتی منجر به انتشار مجموعه‌ای از رندرهای از گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 در رنگ‌های مختلف شد.

در برگه مشخصات منتشر شده توسط SnoopyTech رنگ‌های ذکر‌شده عبارتند از: زغالی، سبز روشن و رنگ‌های اختصاصی یاسی و آبی یخی برای Z Flip 5 و مشکی براق برای Z Fold 5.

به غیر از رنگ‌های جدید و تغییرات واضح در طراحی، تغییرات دیگر در گوشی‌های تاشو سامسونگ شامل پردازنده‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 ارتقا یافته و شاسی نازک‌تر در هر دو گوشی می‌شود. این مورد تا حدی از شایعه ماه آوریل مبنی بر کاهش ضخامت Z Fold 5 پشتیبانی می‌کند.

بر اساس مشخصات فاش شده توسط SnoopyTech، ضخامت Fold 5 از 14.2 میلی متر (باریک ترین نقطه گلکسی Z Fold 4 در حالت تا) به 13.4 میلی متر کاهش می یابد. Z Flip 5 نیز نازک خواهد بود و ضخامت آن در حالت تا، 15.1 میلی متر (در مقابل 15.9 میلی متر در نازک ترین نقطه Z Flip 4) خواهد بود.

وزن گلکسی Z Fold 5 نیز ممکن است حدود 10 گرم نسبت به مدل سال گذشته کاهش یابد. در نهایت، طبق اطلاعات فاش شده آرایه دوربین Fold 5 ممکن است دارای لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی باشد.

دو فقدان قابل توجه در نشت SnoopyTech وجود دارد و اطلاعاتی در مورد عرضه نسخه‌های 128 گیگابایتی و 1 ترابایتی از هر دو گوشی منتشر نشده‌است. این مسأله لزوما به معنای عدم عرضه این دستگاه‌ها با این سطوح حافظه در گوشی های نهایی نیست. به غیر از این مورد، بر اساس مشخصات فهرست شده توسط SnoopyTech، هیچ تغییر دیگری وجود نخواهد داشت و مشخصات عمر باتری، اتصال Wi-Fi، RAM و موارد دیگر، بدون تغییر باقی خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.