افشای جزئیات Pixel Fold توسط طراحان گوگل

ماه گذشته، گوگل از اولین گوشی تاشو خود به نام Pixel Fold رونمایی کرد. پیش‌تر، این غول جستجو جزییات دومین گوشی تاشو خود که به بازار راه پیدا نکرد را افشا کرده بود.

به گزارش تکناک، اکنون دو مدیر محصول گوگل در مصاحبه ای با Engadget اطلاعات بیشتری در مورد جنبه های مختلف Pixel Fold منتشر کرده اند.

در این مصاحبه به تفاوت‌های Pixel Fold گوگل با گلکسی Z Fold سامسونگ اشاره شده است. اولی دارای یک ضریب فرم فشرده با نسبت ابعاد گسترده تر شبیه به پاسپورت است. طبق گفته هوانگ، یکی از مدیران محصول تیم Pixel Fold، گوگل قصد دارد نمایشگر بیرونی گوشی تاشو را به صورتی که بتوان بدون نیاز به باز کردن دستگاه از آن مانند یک تلفن معمولی برای تعامل سریع استفاده کرد، بهینه کند. این غول جستجو بر خلاف برندهای دیگر با تمرکز روی صفحه نمایش داخلی، ابتدا بر روی نمایشگر بیرونی تمرکز کرده‌است.

هوانگ همچنین لولا، قاب، چین و سیستم دوربین Pixel Fold را نشان داد. تیم Pixel Fold یک مکانیزم لولای منحصربه‌فرد طراحی و لولاها را به لبه دستگاه منتقل کرده‌است. همچنین ضخامت دستگاه کاهش و تفاوت بین اندازه صفحه‌نمایش داخلی و خارجی افزایش یافته است. گوگل همچنین توانسته است تلفنی بسازد که کاملاً صاف و تا می‌شود.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش داخلی Pixel Fold به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، هوانگ توضیح داد که گوگل برای اجتناب از استفاده از دوربین زیر نمایشگر، دوام و مقاومت در برابر آب بهبود یافته و جایگاه دست‌ها، این حاشیه‌ها را انتخاب کرده است. غول جستجو همچنین با یک رویکرد ترکیبی تصمیم به استقاده از لولای قطره‌ای به جای لولای کامل، به منظور به‌ حداقل رساندن چین صفحه گرفت.

سخت افزار و نرم افزار پارامترهای مهمی برای افزایش قابلیت های گوشی تاشو هستند. آندریا زویناکیس، مدیر محصول از تیم پلتفرم‌های اندروید، اهمیت تداوم و وضعیت ساختار در Pixel Fold را برجسته کرد. تداوم به موقعیت صفحه نمایش گوشی از باز به بسته و هر زاویه بین آن اشاره دارد. او افزود تشخیص وضعیت می‌تواند حالت مترجم دو صفحه را فعال کند و امکان مشاهده همزمان دو ترجمه به زبان‌های مختلف را در هر طرف صفحه فراهم کند. زویناکیس همچنین به ویژگی های دیگری مانند نوار وظیفه و تقسیم صفحه نمایش اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.