افشای مشخصات جدیدترین تاکسی هوایی ژاپن

شرکت ژاپنی SkyDrive با حضور در نمایشگاه هوایی پاریس تغییرات طراحی و مشخصات و قرارداد تولید تاکسی هوایی eVTOL خود را فاش کرد.

به گزارش تکناک، سال گذشته، SkyDrive مستقر در توکیو اعلام کرد که قصد دارد یک سرویس تاکسی هوایی eVTOL را در نمایشگاه جهانی 2025 در اوزاکا، ژاپن راه اندازی کند.

در ابتدا، تاکسی هوایی SD-05 این شرکت تنها می‌توانست یک مسافر و یک خلبان را در خود جای دهد، اما اکنون eVTOL (برخاست و فرود عمودی الکتریکی) SkyDrive به ابعاد 13 × 13 × 3 متر افزایش یافته است و یک صندلی دیگر برای مسافر اضافه شده تا عملکرد سودآورتر و تجربه راحت تر و لذت بخش تری فراهم شود.

اکنون انتظار می‌رود که این هواپیمای برقی حداکثر وزنی حدود 1400 کیلوگرم داشته باشد و همچنین با استفاده از 12 واحد موتور کار کند. در اصل، این طراحی از پهپاد بزرگ، به شدت یادآور 2X برد کوتاه شرکت Volocopter است که چندین سال مشغول انجام ماموریت های سرنشین دار است.

حداکثر سرعت در 100 کیلومتر در ساعت باقی می ماند، اما برد در هر بار شارژ به 15 کیلومتر افزایش یافته است. در مقایسه با سرعت 250 کیلومتر یا بیشتر که قبلاً در  eVTOL هایی مانند Autoflight Prosperity و Joby S4 شاهد آن بودیم، سرعت این پهپاد بسیار کم به نظر می رسد. اما هر دو شرکت Volocopter و SkyDrive به وضوح احساس می کنند که برای رفت و آمد از پشت بام به پشت بام دورن شهری یا گشت و گذار کوتاه این سرعت و برد کافی است.

برنامه‌ SkyDrive این است که ساخت این هواپیما را در اوایل سال 2024 آغاز کند و برای این منظور، این شرکت از مارس سال گذشته در حال همکاری با شرکت سوزوکی موتور است. این همکاری شامل راه اندازی یک شرکت جانبی جدید برای تمرکز بر تولید در کارخانه سوزوکی در استان شیزوکا ژاپن است.

eVTOL جدید سپس برای اخذ مجوز پرواز قبل از رویداد اکسپو جهانی 2025 آماده می شود. پس از صدور مجوز، تولید و تحویل کامل به مشتریان در سال 2026 برنامه ریزی شده است. یک سند توجیهی از نمایشگاه هوایی پاریس، یک جدول زمانی توسعه را نشان می‌دهد که تا سال 2029 برد این تاکسی هوایی دوبرابر شده و تا سال 2031 ظرفیت به سه مسافر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، پس از این برنامه های توسعه برد 40 کیلومتری به ازای هر بار شارژ در دسترس خواهد بود.

SkyDrive همچنین قصد دارد با هدف شروع عملیات در ایالات متحده، از اداره هوانوردی فدرال گواهی نامه دریافت کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.