الگوبرداری دیسکورد از توییتر در نامگذاری کاربران

دیسکورد اعلام کرده است که به زودی شماره های چهار رقمی در نام های کاربری‌ حذف خواهد شد و به جای آن قواعد نامگذاری شبیه به توییتر به کار گرفته می شود.

به گزارش تکناک، دیسکورد در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام رسان با میلیون‌ها کاربر تبدیل شد. یکی از ویژگی‌هایی که آن را از سایر پلتفرم‌های اجتماعی متمایز می‌کند، این است که کاربران بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند نام کاربری خود را انتخاب کنند، زیرا هیچ پیامی مبنی بر اینکه این نام کاربری قبلا استفاده شده است، دریافت نمی‌کنند.

در این پلتفرم، مجموعه‌ای متشکل از چهار رقم انتهایی با نماد #  به عنوان تفکیک کننده، همیشه برای شناسایی حساب‌های خاص از یکدیگر کمک می گرفتند.

برای مثال، یک حساب دیسکورد با نام WindowsCentralRocks#5586 و یک حساب دیگر با نام WindowsCentralRocks#1234 متعلق به دو کاربر متفاوت هستند. اما همه چیز در حال تغییر است، زیرا مطابق خبر روز گذشته درباره تصمیم  استانیسلاف ویشنفسکی، مسئول فناوری و ‌بنیان‌گذار دیسکورد، شماره های چهار رقمی حذف خواهند شد.

شماره های چهار رقمی با یک قانون نامگذاری استانداردتر مانند قانون نامگذاری توییتر جایگزین خواهند شد. از این پس، کاربران دیسکورد یک نام نمایشی خواهند داشت که می‌توانند آن را تغییر دهند و همچنین یک نام کاربری ثابت و مخصوص خودشان با نماد @ خواهند داشت. برای مثال، نام نمایشی WindowsCentralRocks  با نام کاربری @WindowsCentralRocks1234  همراه خواهد بود.

هدف از این تغییر نام کاربری آن است که اشخاص به راحتی بتوانند اسامی را به یاد داشته و با دیگران به اشتراک بگذارند، بنابراین کاربران می‌توانند در فرستادن درخواست دوستی موفق تر باشند. نیمی از درخواست‌های دوستی کاربران به مخاطب نمی رسند.

این وضعیت تا حدودی به دلیل حساسیت به بزرگی و کوچکی حروف و استفاده از نمادهای خاص در نام کاربری است. به عبارت دیگر، بسیار آسان بود که حساب های چندگانه با نام و شماره ی مشابه اما با استفاده از حروف کوچک، بزرگ یا فونت متفاوت ایجاد شود. به عنوان مثال: WindowsCentralRocks#1234، windowscentralrocks#1234، یا WindowsCentralRocks#1234 می‌توانند هر کدام به یک کاربر متفاوت تعلق داشته باشند. اگر کسی به شما بگوید که نام کاربری او Windows Central Rocks one two three four است، همچنان ممکن است درخواست دوستی شما به شخص اشتباهی فرستاده شود.

ویشنفسکی ادامه داد که ۴۰ درصد کاربران دیسکورد شماره خود را به خاطر نمی‌سپارند یا حتی نمی‌دانند چیست. بنابراین این تغییرات با هدف آسان کردن کار برای همه  صورت گرفته است، اما در کوتاه مدت ممکن است برای بسیاری از کاربران دیسکورد ناراحت کننده باشد.

کاربران دیسکورد باید یک نام کاربری منحصر به فرد داشته باشند و این برای بسیاری از آن ها خوشایند نیست چراکه سال ها از یک نام کاربری ثابت استفاده کرده‌اند یا دوستان خود را با یک نام کاربری خاص می‌شناسند.

در هفته‌های آینده، کاربران دیسکورد اعلامیه درون برنامه خود را دریافت می‌کنند که به آنها اعلام می‌کند که می‌توانند نام کاربری خود را بروزرسانی کنند.

ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که هنگام ارسال درخواست دوستی برای شخصی که میشناسد وشخصی با نام کاربری مشابه دچادر سردرگمی شود. بنابراین بنظر می رسد این قانون نامگذاری کار را بسیار آسان تر میکند.

این گفته به این معنی است که تغییری نسبتاً بزرگ در حال رخ دادن است که در ابتدا برای بسیاری از کاربران آن سخت و ناراحت کننده خواهد بود. با این حال، این تغییر به شدت لازم بوده و بهتر است، قبل از اینکه نام های کاربری مورد نظر از دسترس خارج شوند، نام کاربری جدید خود را بسازید. در نهایت، این تغییر برای همه کاربران تجربه‌ای بهتر را به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.