امکان اجرای آسان‌ ویندوز 11 در مک‌های اپل M1 و M2

مایکروسافت با صدور مجوز برای اجرای ویندوز 11 نسخه ARM  توسط Parallels یک روش رسمی برای اجرای ویندوز ۱۱ در مک بوک های اپل ارائه کرده‌است.

مایکروسافت با صدور مجوز برای اجرای ویندوز 11 نسخه ARM  توسط Parallels یک روش رسمی برای اجرای نسخه های Enterprise و Professional  ویندوز ۱۱ در مک بوک های سیلیکون اپل ارائه کرده‌است.

به گزارش تکناک، تا به حال بهترین روش برای اجرای ویندوز 11 در مک های مجهز به سیلیکون اپل (پردازنده اختصاصی اپل) استفاده از برنامه های های واسطه مانند Parallels یا Vmware Fusion بوده است.

موضوع این است که نسخه Arm ویندوز که بر روی مک بوک های سیلیکون اپل اجرا می شود، از نظر فنی اجازه اجرای این سیستم ها را ندارد.

نسخه Arm ویندوز 11 به طور خاص برای رایانه های شخصی مجهز به پردازنده های با معماری Arm ارائه می شوند.در این رایانه ها سیستم عامل از پیش بر روی آنها نصب شده است. این محدودیت ناشی از مجوز مایکروسافت است. اما این امر مانع از اجرای نسخه Arm ویندوز 11 بر سایر سخت افزارها نشده است. با این حال، مسئولیت قانونی آن برای مدیران فناوری اطلاعات شرکت ها  محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

محدودیت‌های ویندوز ۱۱در مک‌بوک‌های M1 و M2

هنگام اجرای ویندوز 11 با  Parallels محدودیت هایی وجود دارد. برای مثال، هیچ پشتیبانی از DirectX 12 یا آخرین نسخه OpenGL وجود ندارد. همچنین Parallels از زیرسیستم های اندروید و لینوکس ویندوز 11 پشتیبانی نمی کند و مهمتر از همه، شامل برخی از ویژگی های امنیتی نمی‌شود.

اما نکته اصلی امکان انجام تقریباً همه کارها با Parallels در مک های M1 و M2 شامل اجرای برنامه های مبتنی بر Arm ویندوز، برنامه های 32 بیتی و برنامه های 64 بیتی x86 است. همه این ویژگی‌ها با قابلیت ترجمه کد x86 به Arm ویندوز 11 قابل اجرا است.

تقریباً همه برنامه ها به جز بازی‌ها به راحتی اجرا می شوند و با توجه به سرعت تراشه های M1 و M2، نیاز به نگرانی در مورد مشکلات عملکردی سیستم نیست.

با این حال، ممکن است برخی از موارد عجیب و غریب در برخی از برنامه های خاص به وجود آید. همچنین، در مورد درایورهای خاص سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای برخی برنامه ها در ویندوز 11، ممکن است برای کاربران مشکل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.