امکان ارائه دوبله به چند ‌زبان در بخش موزیک های یوتیوب

یوتیوب اعلام کرد هزاران سازنده در این پلتفرم در بخش موزیک‌های چندزبانه اجازه افزودن دوبله به زبان های مختلف را دارند.

به گزارش تکناک، این شرکت پیش‌تر آزمایش این ویژگی را با تعداد کمی از سازندگان آغاز کرده بود و از روز پنجشنبه، بسیاری دیگر نیز می توانند صوت‌های دوبله چند زبانه را به ویدیوهای خود اضافه کنند و آنها را برای مخاطبان گسترده‌تری در دسترس قرار دهند.

در صورت تمایل به استفاده از این ویژگی ، این ویدیو را در کانال یوتیوب  MrBeastتماشا کنید. اکنون، هنگام کلیک روی نماد چرخ‌دنده، گزینه‌ی «audio track» اضافه شده است، با انتخاب آن، گزینه‌های مختلف زبان مشاهده می‌شود. ویدیوها به صورت پیش‌فرض به زبان دلخواه کاربر خواهند بود.

به گفته یوتیوب، در حال حاضر، در آزمایش‌های اولیه از ژانویه، بیش از 3500 ویدیوی چند زبانه در بیش از 40 زبان آپلود شده‌ است و ظاهرا با ارائه این ویژگی، شاهد افزایش زمان تماشا ویدیوهای دوبله بوده‌است به نحوی که در ژانویه، 15 درصد از بازدید‌ها متعلق به ویدیوهای دوبله‌شده است.

همچنین افزودن این ویژگی ممکن است به معنی عدم لزوم راه‌اندازی کانال‌های جداگانه‌ توسط سازندگان برای آپلود ویدیوها به زبان‌های دیگر باشد. در عوض، آنها می توانند یک ویدیو را در کانال اصلی خود به همراه صوت دوبله آپلود کنند.

ارائه این ویژگی با کناره‌گیری سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، از سمت خود و جانشینی وی با نیل موهان، مدیر محصول پلتفرم، به‌عنوان رئیس جدید آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.