امکان اسکن از راه دور QR code در گوشی های اندرویدی

گوگل در حال کار بر روی قابلیت جدید اسکن کدی به منظور تشخیص خودکار یک QR code در قاب دوربین از راه دور است که با بزرگنمایی آن را اسکن کند.

به گزارش تکناک، این ویژگی هنوز به دستگاه‌ها راه پیدا نکرده است. اما در آخرین APIهای در اختیار توسعه‌دهندگان گوگل وجود دارد.

در اصل،API گوگل با قابلیت جدید به روز شده است. این قابلیت در برنامه QR Code Scanner گوگل گنجانده خواهد شد، اما در برنامه های دیگر نیز قابل استفاده خواهد بود.

اگر توسعه‌دهندگان API، از این اسکنر کد استفاده کنند، کاربران مجبور به اعطا مجوز دوربین در هر برنامه نخواهند بود و با عدم نیاز به ایجاد یک تجربه سفارشی، در زمان توسعه‌دهندگان صرفه‌جویی می‌شود. API از یادگیری ماشین روی دستگاه گوگل برای تفسیر QR code استفاده خواهد کرد و فقط یک بارکد را برای حفظ حریم خصوصی کاربران به برنامه خروجی می دهد.

طبق اشارات میشال رحمان، متخصص اندروید، عملکرد جدید بزرگنمایی خودکار در مجموعه اسکن بارکد ML نسخه 17.2.0 موجود است و می تواند در برنامه ها (و همچنین نسخه 18.3.0، در Google Play) گنجانده شود. همچنین این قابلیت به تنهایی در نسخه 16.1.0 API اسکنر کد گنجانده شده است.

طبق گفته رحمان، این امکان وجود دارد که ویژگی اسکن آسان QR code بتواند به دستگاه‌های دارای اندروید 13 یا جدیدتر راه پیدا کند، زیرا اسکنر QR code از همان مجموعه اسکن بارکد ML Kit استفاده می‌کند و این ویژگی به آن اضافه شده است.

طبق اطلاعات یک کاربر X (توئیتر سابق)، ممکن است در حال حاضر از طریق GMS، بخش‌های اختصاصی اندروید با اعطا مجوز به تولیدکنندگان منتخب گوگل، منتشر شود.

تأثیر این ویژگی جدید در گوشی‌های اندرویدی مجهز به دوربین‌های پایین رده‌‌تر و در صورت ارائه آن در دستگاه‌های غیر پیکسلی خود گوگل مشخص نیست. اما این ویژگی به نوعی مفید خواهد بود و امیدواریم به زودی در برنامه‌های توسعه‌دهندگان و دستگاه‌های موجود به طور گسترده ظاهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.