امکان ترجمه تصاویر در نسخه وب Google Translate

گوگل در یک پست در کانال پشتیبانی Google Translate، عرضه ویژگی ترجمه تصویر را برای نسخه وب این برنامه اعلام کرد.

برنامه Google Translate ابزاری عالی برای ترجمه‌های سریع و آسان در لحظه است و امکان دسترسی به آن هم در وب و هم در تلفن همراه وجود دارد.

به گزارش تکناک، البته نسخه تلفن همراه آن بسیار مفیدتر و قدرتمندتر است و شامل ویژگی های بسیار بیشتری مانند امکان ترجمه همزمان مکالمات، توانایی تشخیص و ترجمه متن از تصاویر می‌شود.

در مقایسه، تجربه ترجمه در وب بسیار ابتدایی تر است، و به ترجمه متن، اسناد و وب سایت ها محدود می شود. گوگل اکنون ویژگی ترجمه تصویر را نیز به نسخه وب Google Translate افزوده است.

گوگل در یک پست در کانال پشتیبانی Google Translate، عرضه ویژگی ترجمه تصویر را اعلام کرد. در حال حاضر ترجمه متون درون تصاویر در وب با استفاده از Google Lens امکان پذیر است، اما این ویژگی فقط برای عکس های آنلاین کاربرد دارد و هیچ راهی برای استفاده از Lens به‌منظور آپلود تصاویر و ترجمه متن درون آنها در رایانه شخصی وجود ندارد. با اضافه شدن امکان ترجمه متون تصاویر در Google Translate این محدودیت از بین می‌رود.

اکنون با مراجعه به Google Translate در وب، گزینه جدید Images در بالا اضافه شده است. با کلیک روی آن و سپس انتخاب تصویر مورد نظر، امکان ترجمه آن وجود دارد. با کمال تعجب، امکان Drag&Drop (کشیدن فایل و رها کردن برای آپلود) وجود ندارد، بنابراین مستقیماً نمی توان تصاویر را برای ترجمه، در پنجره مرورگر رها کرد.

پس از آپلود، می توان زبان مورد نظر برای ترجمه متن موجود در تصویر را انتخاب کرد. همچنین گزینه ای برای کپی یا دانلود متن ترجمه شده در رایانه شخصی وجود دارد. به منظور مشاهده متن اصلی و ترجمه شده روی تصویر در کنار هم دکمه Show original را فعال کنید. امکان این ترجمه تصویری با استفاده از قابلیت‌های Google Lens فراهم می‌شود.

با این حال، ترجمه تصاویر نسخه وب Google Translate کارایی کمتری نسبت به برنامه تلفن همراه آن دارد. در نسخه تلفن همراه، امکان گوش دادن و پخش متن ترجمه شده و یا انتخاب دستی قسمت خاصی از ترجمه متن تصویر و کپی آن وجود دارد. این قابلیت ها در نسخه وب ممکن نیست.

این توانایی ترجمه تصاویر در Google Translate همزمان با تلاش گوگل برای ساده‌سازی و سرعت‌بخشی به ترجمه تصاویر در کروم ارائه شده است.

در مواقع عدم دسترسی به تلفن همراه خود، استفاده از ویژگی در وب می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.