امکان تشخیص بیماری های پوستی با Google Lens

از امروز، برنامه Google Lens می تواند بیماری‌های پوستی، مانند انواع خال‌ها و بثورات را شناسایی و تشخیص دهد.

به گزارش تکناک،  با آپلود یک عکس یا استفاده از Google Lens، جستجوی تطابق بصری آغاز می‌شود. برای سایر بیماری‌های جسمی که ممکن است با کلمات قابل توصیف نباشند (مانند برآمدگی روی لب، خط روی ناخن یا ریزش مو) نیز این برنامه می تواند به کار آید.

این روند یک قدم کوتاهتر از برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی شده توسط گوگل در سال 2021 برای تشخیص بیماری های پوستی، مو و ناخن است.

این برنامه که برای اولین بار در اتحادیه اروپا عرضه شد، با موانعی برای ورود به ایالات متحده روبرو شد، و باید توسط سازمان غذا و دارو تایید می شد.

با این حال، این قابلیت Lens می‌تواند برای مراجعه به منظور دریافت مراقبت های پزشکی یا درمان های بدون نسخه مفید باشد.

طبق اعلامیه‌های I/O، Lens در حال ادغام با بارد، تجربه ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل است. کاربران می‌توانند تصاویر را در پیام‌های بارد خود بگنجانند و به منظور درک نتایج، Lens در پشت صحنه برای کمک به بارد کار می‌کند. به عنوان مثال، با نشان دادن عکسی از کفش‌ها و پرسیدن نام آن‌ها، بارد با آگاهی از تحلیل Lens پاسخی ارائه می‌دهد.

این قابلیت در آخرین به‌روزرسانی بارد به عنوان پاسخ گوگل به ChatGPT، و سرمایه‌گذاری فزاینده‌ در فناوری‌های هوش مصنوعی مولد است. در هفته گذشته، گوگل قابلیت دیگری را نیز معرفی کرد و بارد را قادر به تولید، اجرا و آزمایش کدها در پس‌زمینه کرد و توانایی آن در برنامه‌نویسی و حل مسائل پیچیده ریاضی را بهبود بخشید. همچنین در ماه می، گوگل با Adobe به منظور ارائه قابلیت‌های هنری در بارد آغاز به همکاری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.