امکان دسترسی به هزاران برنامه اندرویدی در ویندوز ۱۱

مجوز مایکروسافت به توسعه ‌دهندگان برای ارسال برنامه های خود به اپ‌استور آمازون، راه را برای اجرای برنامه های اندرویدی بیشتر در ویندوز 11 باز می کند.

به گزارش تکناک، آمازون اپ‌استور در فوریه ۲۰۲۲، به صورت بتای عمومی در ویندوز ۱۱ راه‌اندازی شد. در ابتدا، کاربران تنها به حدود ۵۰ برنامه اندرویدی دسترسی داشتند. اما با برداشتن برخی محدودیت‌ها، اکنون قادر خواهند بود به هزاران برنامه اندرویدی دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت امروز اعلام کرد که تغییری در حال رخ دادن در اپ‌استور آمازون در ویندوز ۱۱ است. این شرکت اکنون به هر توسعه‌دهنده‌ای که حساب توسعه‌دهنده اپ‌استور آمازون را دارد، اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را جهت توزیع در ویندوز ۱۱ ارسال کند. به این ترتیب، کاربران ویندوز ۱۱ احتمالاً با تعداد قابل توجهی برنامه‌های اندرویدی که می‌توانند دانلود کنند روبه‌رو خواهند شد.

همانطور که اشاره شد، هنگامی که اپ‌استور برای عموم در دسترس قرار گرفت، فقط حدود ۵۰ برنامه اندرویدی با ویندوز ۱۱ سازگار بودند. مایکروسافت بعداً تعداد برنامه‌ها را به بیش از ۲۰هزار برنامه افزایش داد. در حال حاضر، اپ‌استور آمازون گزارش  داده که بیش از ۵۰ هزار برنامه اندرویدی دارد، اما تمامی آن‌ها در دسترس نیستند.

digikala

قبل از آن‌که برنامه‌ها به ویندوز منتقل شوند، توسعه‌دهندگان باید برنامه‌های خود را جهت آزمایش ارسال کنند. برای تسهیل این فرآیند، مایکروسافت راهنماهایی در مورد سازگاری برنامه‌ها با زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) ارائه داده است. این راهنماها بر روی تغییر اندازه پنجره و نقشه‌برداری بومی برای سازگاری با فرم فاکتور مختلف تمرکز دارند.

در حال حاضر، فروشگاه اپلیکیشن آمازون در 9 بازار و 31 کشور در دسترس است که شامل ایالات متحده، ژاپن، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، استرالیا و آلمان است. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران فروشگاه مایکروسافت اکنون قادر خواهند بود خلاصه‌های نقد و بررسی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنند که مفصل‌ترین جزئیات نظرات کاربران را خلاصه کرده و آن‌ها را برجسته می‌کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.