عرضه ویژگی‌ های شخصی‌ سازی جدید در گوگل کروم

گوگل نوار کناری جدید مرورگر کروم را با قابلیت سفارشی سازی بیشتر برای کاربران به نمایش گذاشته است.

به گزارش تکناک، گوگل علاوه بر Build 2023 مایکروسافت که توجه اکثر توسعه‌دهندگان و برنامه‌ها را به خود جلب کرده است، اخبار جالبی برای توسعه‌دهندگان دارد. امروز، این شرکت ویژگی‌های جدیدی را برای مرورگر وب دسکتاپ کروم معرفی کرده است، این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که  ظاهر آن را سفارشی کنند.

در پست وبلاگ  گوگل آمده است : برای امتحان کردن رنگ‌ها، تم‌ها و تنظیمات مختلف به‌صورت زنده، می‌توانید یک تب جدید در مرورگر کروم باز کرده و بر روی آیکون “سفارشی‌سازی Chrome” در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. این کار یک پنل جدید با ویژگی‌های شخصی‌سازی را نمایش می‌دهد. در اینجا، شما می‌توانید با انواع ویژگی‌ها آزمایش کنید و به‌سادگی تغییرات خود را در صفحه تب جدید مشاهده کنید. نگران ذخیره‌سازی کار خود نباشید، پنل جدید ما تمام ویرایش های شما را در طول کار حفظ می‌کند.

A Classic Chrome browser has the side panel open. It offers an option to customize the theme and color. A white line glides across the browser, giving it a colorful new look.

گوگل درباره پس‌زمینه و تم‌های مرورگر هم اعلام کرده است که صدها تصویر برای انتخاب در نوار کناری کروم وجود دارد. همچنین، این تصاویر در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند چشم‌اندازها و سواحل قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، مجموعه های موضوعی  از هنرمندان مختلف به همراه آثاری  از هنرمندان آسیایی و جزایر اقیانوسیه، افرادی از جامعه، لاتین، سیاه پوست و سرخ پوست نیز وجود دارد. همچنین، نوار کناری به کاربران اجازه می دهد که در صورتی که نمی خواهند همه آن مجموعه ها را بررسی کنند، با استفاده از گزینه Refresh daily، تغییرات تم را به صورت خودکار انجام دهند.

A cursor clicks "Customize Chrome" at the bottom right corner of a Chrome browser. This opens the side panel, which gives the option to change the theme and color.

گوگل اعلام کرده است که شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در نوار کناری جدید، رنگ‌های کروم را تغییر دهید. برای شروع، می‌توانید یک تم را انتخاب کرده و تغییرات رنگ مرورگر خود را برای تطبیق با آن مشاهده کنید. اگر رنگ مورد نظرتان در دسترس نیست، همیشه می‌توانید یک رنگ دیگر را در صفحه نمایش انتخاب کنید تا رنگ مناسبی برای خود پیدا کنید.

این گزینه‌های جدید باعث جذابیت و رنگارنگی بیشتر در استفاده از کروم در مقابل گزینه‌های سفید اصلی که معمولاً استفاده می‌شوند، می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.