پشتیبانی از فرمت RAR در ویندوز 11

مایکروسافت تصمیم دارد امکان بازکردن به صورت پیشفرض فایل های RAR در ویندوز 11 را به کاربران ارائه دهد.

به گزارش تکناک، یکی از فرمت‌های محبوب برای بایگانی فایل در دهه‌های گذشته، فرمت RAR بوده است. این نام از عبارت Roshal Archive ایجاد شده است و این فرمت در ۳۰ سال گذشته توسط یک مهندس روسی به نام Eugene Roshal توسعه داده شد. او دو سال بعد، یعنی در سال ۱۹۹۵، نرم‌افزار محبوب بایگانی WinRAR را نیز ایجاد کرد. این نرم‌افزار همچنان به‌طور مداوم بروزرسانی می‌شود و اخیراً در هفته گذشته بروزرسانی بتایی انجام شده است.

استفاده از برنامه‌هایی مانند WinRAR به عنوان تنها روش برای باز کردن فایل‌های فرمت RAR در ویندوز بود، زیرا مایکروسافت هیچگاه پشتیبانی پیش‌فرض برای این فرمت را اضافه نکرده بود. اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

مایکروسافت به عنوان بخشی از رویداد Build 2023، اعلام کرد که ویندوز ۱۱ قابلیت پشتیبانی از باز کردن فرمت‌های بایگانی بیشتری از جمله فرمت RAR را اضافه خواهد کرد. مایکروسافت توضیح داده است که این پشتیبانی به دلیل استفاده از پروژه منبع‌باز libarchive در ویندوز ۱۱ ممکن شده است.

اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از فرمت RAR و همچنین باز کردن سایر فرمت‌های بایگانی فایل مانند 7-zip و gz، توجه و عکس‌العمل کاربران را در توییتر جلب کرده است.

وب‌سایت The Verge اضاقه کرد که که مایکروسافت اعلام کرده است در نسخه پیش‌نمایش آینده ویندوز 11 که هفته آینده منتشر خواهد شد، پشتیبانی از این فرمت‌های فایل را اضافه خواهد کرد.

افزودن قابلیت باز کردن فایل‌های RAR در ویندوز 11 مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما به نظر نمی‌رسد که این سیستم عامل قادر به فشرده‌سازی فایل‌ها با استفاده از RAR باشد. به همین دلیل، برنامه‌هایی مانند WinRAR به احتمال زیاد برای مدتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.