امکان مدیریت Timeline در نسخه اندروید گوگل مپ

گوگل مپ شامل یک قابلیت مرور زمان است و امکان بازگشت به عقب و مرور مکان‌هایی که به آنها سفر کرده‌اید را فراهم می‌کند.

به گزارش تکناک، اکثر کاربران از این ویژگی عالی استفاده می کنند. اما بسیاری از آنها نیز از دیدن ترسیم نقشه دقیق محل خود در گوگل وحشت می‌کنند.

دیگر نیازی به نگرانی درباره این مسأله نیست و امکان مدیریت آن در آینده در اندروید فراهم خواهد شد.به گفته یکی از کاربران توییتر، Google Play Services در حال آماده سازی یک صفحه تنظیمات یکپارچه Timeline در دستگاه است. یعنی دیگر نیازی به غیرفعال کردن قابلیت مرور زمان در گوگل مپ نیست و در عوض، در برنامه تنظیمات امکان سازماندهی و مدیریت این بخش از personal data وجود دارد.

امکان دسترسی به تنظیمات Timeline در تنظیمات اندروید

طبق پست @Nail_Sadykov، تنظیمات مبتنی بر مکان Timeline در تلفن های اندرویدی در دسترس خواهد بود  و مستقیماً در تنظیمات از آن پشتیبانی خواهد شد. آن را می‌توان با نام « Your Timeline» در Settings – Location – Location Services یافت. گوگل احتمالاً این کار را برای تمرکز بیشتر بر حفظ حریم خصوصی کاربران انجام داده‌است.

به عبارت دیگر، با جابجایی ویژگی Timeline در تنظیمات اندروید، گوگل ممکن است به دنبال ایجاد احساس امنیت بیشتر در کاربران نسبت به داده های خود باشد. با توجه به این نکته، گوگل واقعاً سابقه خوبی در مدیریت داده های کاربران ندارد و در روزهای پیشین با انتقادات زیادی از سوی قانونگذاران مواجه شده است.

با این حرکت، گوگل ممکن است در تلاش باشد تا شفافیت خود در مورد جمع آوری و استفاده از اطلاعات را اثبات کند و در نهایت، با وجود ویژگی اندروید، تأکید بیشتری بر نحوه کنترل کاربر خواهد داشت و ممکن است در نهایت کاربران iOS بیشتری تشویق به استفاده از اندروید شوند.

آیا این یک ویژگی منحصر به پیکسل خواهد بود؟ در این صورت، ممکن است گوگل به زودی با معرفی سری پیکسل 8 آن را معرفی کند. طبق اطلاعات موجود در وضعیت فعلی، ویژگی جدید Timeline هیچ کاری در دستگاه های اندرویدی انجام نمی دهد. با این حال، گزینه هایی برای حذف یا تهیه خروجی از داده ها وجود دارد و معمولا این تمام چیزی است که اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.