ایلان ماسک برای موفقیت استارشیپ دست به جیب می شود

پس از شکست در پرتاب موشک استارشیپ انتظار می رود ایلان ماسک 2 میلیارد دلار برای اسپیس ایکس هزینه کند تا این پروژه را به سرانجام برساند.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک هنوز هم برنامه‌های بزرگی برای اسپیس‌ایکس و موشک استارشیپ آن در سال جاری دارد، علی‌رغم اینکه این موشک بزرگ در اوایل ماه جاری پس از ترک سکوی پرتاب منفجر شد.

در روز شنبه در فضای توییتر مختص مشترکین، میلیاردر فناوری درباره کاستی ها و موفقیت های پرتاب 20 آوریل صحبت کرد. به گزارش سی ان بی سی، ماسک گفت انتظار دارد اسپیس ایکس در سال 2023 حدود 2 میلیارد دلار برای موشک استارشیپ هزینه کند، بدون اینکه بودجه بیشتری جمع آوری کند.

مایکل شیتز، خبرنگار فضایی CNBC، بحثی را که توسط مدیرعامل توییتر میزبانی شده بود، به صورت زنده توییت کرد. به گزارش شیتز، بنیانگذار اسپیس ایکس گفت: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که نیازی به جمع‌آوری بودجه و جذب سرمایه داشته باشیم.

ماسک روز شنبه به شنوندگان در نشریه شیتز گفت: نتیجه تقریباً همان چیزی بود که انتظار داشتم، و شاید کمی فراتر از انتظاراتم بود. در مورد جدول زمانی، ماسک گفت که به احتمال 80 درصد استارشیپ در سال 2023 به مدار می رسد و این احتمال برای سال آینده حتی بیشتر است.

او گفت: من فکر می کنم نزدیک به 100٪ تغییر در رسیدن به مدار در عرض 12 ماه. رخ خواهد داد.

در زمان پرتاب در 20 آوریل، موتورهای این موشک بزرگ که ابعادی نزدیک به یک ساختمان 40 طبقه دارد، زباله هایی را در هوا به پرواز در آوردند که حتی به شهری در حدود پنج مایل دورتر راه یافتند. سپس در فاصله 24 مایلی از سطح زمین، پس از ایجاد مشکل در تقویت کننده موشک دچار سقوط شد و برای تیم اسپیس ایکس چاره ای جز نابودی آن در یک انفجار باقی نگذاشت.

یک گردباد غیرمنتظره یک دهانه را پشت سر گذاشت و به سکوی پرتاب آسیب رساند. ماسک در توییتر توضیح داد که آسیب به سکوی پرتاب در واقع بسیار کوچک بود و اطمینان داد که به سرعت تعمیر خواهد شد.

پس از شکست در پرتاب، ماسک نسبت به تلاش مجدد در یک بازه زمانی شش تا هشت هفته ای از زمانی که اسپیس ایکس در حال کار بر روی چندین نمونه اولیه استارشیپ است، خوش بین بوده است. او همچنین از تیمش به خاطر تلاش سخت شان در فضای توییتر تمجید کرد.

او گفت: فکر می‌کردم تیم اسپیس ایکس کار شگفت‌انگیزی انجام داده است. این شکست مطمئناً کاندیدای سخت ترین مشکل فنی است که توسط انسان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.