اولین خودروی برقی پرنده جهان مهیای المپیک می‌شود

شرکت استرالیایی Airspeeder که اولین خودروی مسابقه‌ برقی پرنده جهان را طراحی کرده، در حال آماده کردن  Racing pod ( نوعی وسیله نقلیه مسابقه ای) است تا روزی بخشی از ورزش المپیک باشد.

به گزارش تکناک، Airspeeder در حال پرواز با Racing pod ، است و امیدوار است بتواند آن را به عنوان یک ورزش نمایشی در المپیک 2032 بریزبن معرفی کند.

استفان سیدلو، رئیس رسانه این شرکت به ABC News گفت: این آینده است، این مسابقه در آسمان است، این جنگ ستارگان است.

او گفت: ما نه یک هواپیما هستیم و نه یک پهباد. ما یک سیستم حمل و نقل کاملاً جدید هستیم.

خودروی مسابقه‌ برقی پرنده همان چیزی است که سایرین به آن هواپیمای eVTOL (وسیله نقلیه با امکان برخاست و فرود عمودی الکتریکی) می گویند و می تواند در جهت ها و ابعاد مختلف حرکت کند.آزمایشات این هواپیمای جدید در حال حاضر در صحرای استرالیای جنوبی در حال انجام است.

سیدلو گفت: زمانی که همه این خودروهای پرنده را ساختیم و آزمایش کردیم، و تعدادی مسابقه را انجام دادیم، به مدل پخش زنده می رویم و این فرصت‌های زیادی را برای جهان باز خواهد کرد تا ببینند ما در استرالیای جنوبی چه کرده‌ایم.

به زودی، اتومبیل های مسابقه ای پرنده نیز می توانند از واقعیت افزوده برای پیوستن به دنیای بازی های همه جانبه استفاده کنند.امید این شرکت این است که Racing pod پرنده به یک ورزش نمایشی در بازی های المپیک 2032 تبدیل شوند.

سیدلو گفت: ما دوست داریم در المپیک حضور داشته باشیم و در آنجا کاری انجام دهیم.اما تنها راهی که واقعاً می‌خواهیم به آن برسیم این است که ظاهر ورزش را تأیید کنیم، برنامه‌های پخش را دریافت کنیم، خواسته‌ای از مخاطبان در مورد آنچه می‌خواهند ببینند دریافت کنیم و همچنین این سیستم ایمنی را آزمایش کنیم.

وقتی این کار را انجام دادیم، بله، در المپیک را خواهیم زد و خواهیم دید که چه کاری می توانیم انجام دهیم.

مقابله با مشکلات حمل و نقل

جان پرسیکو، مدیر شبکه فناوری‌های ورزشی استرالیا، به ABC News گفت که فناوری‌های ورزشی جدید، مانند اتومبیل‌ها، برای بازی‌های بریزبن مفید خواهند بود، به‌ویژه در کاهش مشکلات حمل‌ونقل و آگاهی دادن در مورد رقابت‌های ورزشی جدید بالقوه.

پرسیکو گفت: من فناوری ورزشی را به عنوان تقاطعی برای داده ها، دیجیتال و فناوری در چهار راه  ورزش، سرگرمی، رسانه و سلامت تعریف می کنم.

این یکی از هیجان‌انگیزترین زمینه‌ها برای المپیک 2032 است، توانایی ایجاد شغل، ایجاد فرصت‌های جدید و ایجاد تجربه‌ای خارق‌العاده برای بزرگترین رویداد ورزشی در جهان.

ما یک صنعت محلی واقعا قوی با 650 شرکت در استرالیا داریم که فعالیت های مرتبط با نوآوری های ورزشی را در 35 دسته مختلف انجام می دهند.

Airspeeder اولین بار با ماشین مسابقه پرنده خود در ژوئن 2021 خبرساز شد. ماه گذشته، Maca Flight از ماشین مسابقه پرنده پیشرفته خود با نیروی هیدروژن پرده برداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.