تماشای زنده خروج اژدهای باری اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی بین المللی

ایسنتگاه فضایی

یک فضاپیمای SpaceX Cargo Dragon در روز پنجشنبه 18 آگوست( 27 مرداد) از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خارج می‌شود و ناسا کل فرآیند را به صورت زنده پخش می‌کند.

به گزارش تک ناک، اژدها بیش از 4 هزار کیلو تجهیزات و نتیاج آزمایش‌های علمی را که فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در شرایط ریزگرانشی روی آنها کار کرده‌اند، به زمین خواهد برد. این فضاپیما در پایان سفر خود نزدیک ایالت فلوریدا در اقیانوس فرود خواهد آمد.
ناسا گفت: «فرود در اقیانوس فلوریدا امکان انتقال سریع آزمایش‌ها را به تأسیسات پردازش ایستگاه فضایی ناسا در مرکز فضایی کندی این آژانس در فلوریدا فراهم می‌کند و به محققان این امکان را می‌دهد تا داده‌هایی را با گرفتن حداقل نمونه در معرض گرانش زمین جمع‌آوری کنند.
زمانی که محموله دراگون در 16 ژوئیه به عنوان بخشی از بیست و پنجمین ماموریت تدارکات تجاری اسپیس ایکس به پاسگاه مداری رسید بیش از2 تن لوازم تدارکات خدمه و سخت افزار ایستگاه را به همراه داشت.
این سفینه فضایی در 14 جولای توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین پرتاب شد.

ایستگاه فضایی
بینندگان تلویزیون آهسته از منظره درو شدن Cargo Dragon که از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حدود 250 مایلی بالاتر از زمین می‌شود، لذت خواهند برد، اگرچه در واقعیت، فضاپیما و آزمایشگاه مداری با سرعتی در حدود 17 هزار مایل در ساعت در فضا حرکت خواهند کرد.
پخش زنده ناسا شامل فید صوتی زنده با کنترلرهای SpaceX و فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی است که با هم از خروج ایمن اژدها اطمینان حاصل می کنند.
اگر پخش چیزی شبیه به برنامه های قبلی باشد، آژانس فضایی نیز تفسیر خود را ارائه می دهد و توضیحات کاملی از مراحل مورد نیاز برای بازگرداندن اژدها به خانه ارائه می دهد.

نحوه تماشا
پوشش خبری باز شدن و خروج اژدها از ایستگاه فضایی در ساعت 10:45 صبح به وقت شرقی پنجشنبه 18 آگوست آغاز خواهد شد.بیست دقیقه بعد، اتاق کنترل اسپیس‌ایکس در کالیفرنیا، فرمان‌هایی را برای دراگون ارسال می‌کنند تا از درگاه جلوی ماژول هارمونی ایستگاه فضایی جدا شود و پیشران‌های آن را روشن میکند تا در فاصله ایمن از تأسیسات ایستگاه فضایی دور شود.
می‌توانید پوشش زنده این رویداد را با مراجعه به کانال یوتیوب ناسا تماشا کنید. برنامه موبایل ناسا نیز رویداد را به صورت زنده پخش خواهد کرد.در روز جمعه، اتاق کنترل فرمان حرکت به سمت زمین را برای سفینه ارسال می کند.در آخرین مراحل سفر اژدها چترهای خود را برای کاهش سرعت قبل از فرود در اقیانوس در سواحل فلوریدا باز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.