همه آنچه باید از ربات “تسلا اپتیموس” شرکت تسلا بدانید

ربات تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، جزئیات بیشتری درباره تسلا اپتیموس ربات انسان‌نمای آینده این شرکت و نحوه عرضه این محصول در دهه آینده را فاش کرد.

به گزارش تک ناک، در چند سال گذشته، رابطه ماسک با دولت چین بسیار گرم بوده است. در کشوری که به حمایت گرایی از محصولات داخلی معروف است، ماسک موفق شد امتیاز بهره برداری تسلا را به عنوان اولین کارخانه خودروسازی تماماً متعلق به یک خودروساز خارجی  را از دولت چین کسب کند او همچنین مهارت های مهندسی و علمی کشور چین را می ستاید و از دولت چین انتقادی نمی کند.
از ماسک دعوت شد تا ستونی را در نشریه رسمی اداره فضای مجازی چین منتشر کند.این شاهد دیگری بر عمق رابطه چین با ماسک است .این اداره دولتی در چین وظیفه کنترل اینترنت و حفاظت از داده ها را بر عهده دارد
در ستونی با عنوان «باور به فناوری برای آینده ای بهتر»، ماسک اهداف خود را برای اسپیس به این صورت اعلام کرد:اسپیس ایکس بشریت را قادر می سازد چند سیاره ای شود و تسلا به رواج استفاده از انرژی پایدار سرعت بخشد.
جالب اینجاست که ماسک همچنین یک بخش کامل درباره تسلا اپتیموس، پروژه ربات انسان نمای این شرکت نوشت. او اخیراً گفته است که پروژه ربات به اولویت اصلی تسلا تبدیل شده است و نشان می دهد که چقدر برای نوشتن در مورد آن در ستون جدید وقت گذاشته است.
در اینجا بخش مربوطه از نسخه ترجمه شده به انگلیسی توسط کانال رسانه دولتی چین در پکن آمده است:

” خودروهای امروزی به طور فزاینده ای شبیه ربات های متصل به اینترنت روی چرخ هستند. در واقع، علاوه بر خودروها، ربات‌های انسان‌نما نیز در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند و تسلا یک ربات انسان‌نمای همه‌منظور (Tesla Bot) را در سال 2021 راه‌اندازی کرد.
تسلا ربات نزدیک به قد و وزن یک بزرگسال است، می‌تواند حمل یا انتخاب کند اجسام سنگین را بالا ببرید، با قدم های کوچک سریع راه بروید و صفحه نمایش روی صورت آن یک رابط تعاملی برای ارتباط با مردم است.شاید تعجب کنید که چرا ما برای ربات پا طراحی کردیم. جامعه بشری مبتنی بر تعامل یک انسان نمای دوپا با دو دست و ده انگشت است. اگر می‌خواهیم روبات با محیط خود سازگار شود و بتواند کاری را که انسان‌ها انجام می‌دهند انجام دهد، باید تقریباً از لحاظ اندازه، شکل و توانایی‌ها مشابه یک انسان باشد.
ربات های تسلا در ابتدا جایگزین انسان در کارهای تکراری، خسته کننده و پرخطر می شوند. اما چشم انداز این است که آنها به میلیون ها خانوار خدماتی مانند پخت و پز، چمن زنی و مراقبت از سالمندان ارائه دهند.دستیابی به این هدف مستلزم آن است که ربات ها به اندازه کافی باهوش باشند و ما توانایی تولید انبوه روبات ها را داشته باشیم. “ربات های چهار چرخ” ما (ماشین ها ) نحوه سفر و حتی زندگی مردم را تغییر داده اند.روزی که مشکل خودروهای خودران (یعنی هوش مصنوعی در دنیای واقعی) را حل کنیم، می‌توانیم فناوری هوش مصنوعی را به ربات‌های انسان‌نما تعمیم دهیم که کاربرد بسیار گسترده‌تری نسبت به خودروها خواهند داشت.ما قصد داریم اولین نمونه اولیه یک ربات انسان نما را در سال جاری به بازار عرضه کنیم و تمرکز خود را بر بهبود هوش آن ربات و حل مشکل تولید در مقیاس بزرگ گذاشته ایم.
پس از آن، با افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه ها، مفید بودن ربات های انسان نما سالانه افزایش می یابد. در آینده، یک ربات خانگی ممکن است ارزان تر از یک ماشین باشد. شاید در کمتر از یک دهه، مردم بتوانند یک ربات برای والدین خود به عنوان هدیه تولد بخرند.می‌توان پیش‌بینی کرد که با قدرت روبات‌ها، دورانی از وفور کالاها و خدمات آغاز شود که در آن همه می‌توانند زندگی با کیفیت تری داشته باشند. شاید تنها کمبودی که در آینده وجود خواهد داشت این باشد که خودمان را مانند انسان خلق کنیم.”

در این نوشته ، ماسک به وضوح نشان می‌دهد که تسلا قصد دارد جایگاه این ربات فراتر از نیروی کار صنعتی باشد و در خانه‌ها برای انجام کارهای روزمره خانه داری و حتی مراقبت از سالمندان مورد استفاده قرار گیرد.

انتظار می رود تسلا در رویداد هوش مصنوعی اش در 30 سپتامبر (6 شهریور) که “روز هوش مصنوعی تسلا 2” نامگذاری شده از نمونه اولیه این ربات انسان نما رو نمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.