امکان نصب برنامه های شخص ثالث در iOS 17

 اپل در گذشته، سیاست سختگیرانه ای در پذیرفتن فروشگاه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث بر روی دستگاه‌های iOS خود داشت، اما در عین حال برخی استثناها را برای برنامه‌ها اعمال کرده است.

به گزارش تکناک در حال حاضر، سیستم عامل iOS در نسخه آی او اس 16 عرضه شده است و بر اساس پیش بینی‌ها، در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل سال ۲۰۲۳ (WWDC 23)، سیستم عامل iOS 17 معرفی خواهد شد.

اگرچه iOS به نسخه کنونی خود تکامل یافته است، اما هنوز هم مشکلاتی مانند پشتیبانی نکردن از فروشگاه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث وجود دارد. اپل به دلیل تضمین امنیت و کاهش خطر نفوذ بدافزار، به این سیاست پایبند است، اما واقعیتی غیر قابل انکار وجود دارد که این سیاست، می‌تواند حق انتخاب کاربران را محدود کند.

اعمال فشار دوباره اتحادیه اروپا به اپل

digikala

به نظر می‌رسد با انتشار سیستم عامل جدید iOS، وضعیت تغییر خواهد کرد. اخیراً، مارک گورمن، یک تحلیل‌گر مشهور اپل، اعلام کرده است که شرکت اپل مجوز استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث را خواهد داد. به علاوه، اپل بسته نرم‌افزاری را مستقیماً مانند اندروید نصب خواهد کرد.

این برای اولین بار است که اپل به این حد به تاسیسات خارجی مجوز می‌دهد. اگر با شرکت اپل آشنایی دارید، می‌دانید که این اجازه را نه به خواست خود، بلکه به دلیل دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا می‌دهد، چراکه در غیر این صورت ممکن است این شرکت مشمول ممنوعیت شود.

با توجه به فشار از سوی اتحادیه اروپا، اپل مانند پورت نوع-C، از این پس باید از رویکردی مشابه استفاده کند. به طور دقیق، مطابق با مقررات جدید بازار دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل باید فروشگاه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث را برای آیفون و آیپد قابل دسترسی کند.

این اقدام به منظور حفظ رقابت عادلانه و جلوگیری از تک‌حاکمیتی است که اپل به آن علاقه دارد. این قانون در بازار دیجیتال اتحادیه اروپا از مارس ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که برای اینکه اپل به این قانون عمل کند، باید چارچوب‌هایی تعیین کند. انتظار می‌رود جزئیات بیشتردرباره این موضوع در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل اعلام شود.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.