امکان پشتیبان گیری از پوشه قفل شده در Google Photos

کاربران اندروید از امروز قادر خواهند بود تا مانند هر مورد دیگری که در Google Photos ذخیره می‌شود، از پوشه قفل شده پشتیبان‌گیری کنند.

به گزارش تکناک، به این ترتیب، آن‌ها در تمامی دستگاه‌هایی که با همان حساب Google Photos وارد شده‌اند، قابل مشاهده خواهند بود. این قابلیت شامل وب، آیفون و آیپد نیز می‌شود.

این مورد به دردسر بزرگ برای افرادی که گوشی جدید می‌خرند اشاره دارد، این افراد متوجه می‌شوند که موارد موجود در پوشه قفل شده آن‌ها گم شده‌اند.

در غیر این صورت، پوشه قفل شده به همان نحو عمل می‌کند، به این معنا که تصاویر و ویدیوهای موجود در آن در شبکه اصلی، آلبوم‌ها، جستجو و خاطرات نمایش داده نمی‌شوند همچنین توسط برنامه‌های دیگر قابل دسترسی نیستند.

پوشه قفل شده ابتدا در دستگاه‌های پیکسل و در اواسط سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و سپس به دستگاه‌های دیگر اندرویدی راه یافت. همچنین توسعه همگام‌سازی ابری در ابتدای امسال آغاز شد.

پشتیبان‌گیری از پوشه قفل شده در Google Photos اختیاری است و شما می‌توانید همچنان آن را فقط آفلاین استفاده کنید، با این حال، پشتیبان‌گیری از این پوشه از امروز به بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

به علاوه، گوگل امروز نیز تنظیمات Google Photos را به‌روزرسانی می‌کند و همه موارد را در منوهای سطح بالا گروه‌بندی می‌کند، از جمله: پشتیبان‌گیری، اعلان‌ها، ترجیحات، به اشتراک گذاری، برنامه‌ها و دستگاه‌ها، و حریم خصوصی، به جای داشتن یک صفحه واحد که نیازمند اسکرول طولانی است. این امکان چند هفته قبل شروع به عرضه شده است، اما اکنون برای اندروید و iOS به صورت رسمی عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.