انتشار اخبار جعلی از هدست Reality Pro اپل

پیش از برگزاری رویداد روز دوشنبه اپل، WWDC 2023، افشای اطلاعات و شایعات در آخرین لحظات در حال افزایش است و این اخبار شامل موارد جعلی نیز می شود.

به گزارش تکناک، یکی از این موارد یک نتیجه Geekbench مربوط به هدست Reality Pro اپل است. با این حال، فقط کمی تحقیق جعلی بودن آن را آشکار می‌سازد.

این لیست Geekbench در اواخر پنجشنبه شب در وب سایت Geekbench مشاهده شد و سپس یا بررسی‌های 9to5Mac، به سرعت جعلی بودن آن مشخص شد. با این حال، صبح جمعه، این شایعه در توییتر و جاهای دیگر مورد توجه قرار گرفت. در این گزارش به دلایل جعلی بودن آن پرداخته شده است.

با توجه به نتایج جعلی Geekbench، هدست Reality Pro از یک تراشه Apple X1 بهره می‌برد و دارای یک پردازنده 12 هسته‌ای تقسیم‌شده به 8 و 4 هسته است. احتمالاً این تقسیم‌بندی به هسته‌های عملکردی و کارایی اشاره دارد.

نتایج آزمایش ادعا می کند که این هدست با امتیاز فولادین 141585 تنظیم شده است و در صورت صحت، عدد قابل توجهی خواهد بود، اما این امتیاز صحت ندارد. این شایعه قبلاً در توییتر و سایر وب سایت های متمرکز بر فناوری مورد توجه قرار گرفته است، اما در اینجا نحوه تشخیص جعلی بودن آن آورده شده است.

بزرگترین نکته این است که همه شایعات حاکی از برابری عملکرد هدست Reality Pro با تراشه پایه M2 است. و این نتایج Geekbench ظاهراً متعلق به هدست Reality Pro ، عملکردی تقریباً مشابه با تراشه M2 Max در مک‌بوک پرو را نشان می‌دهد. مطمئناً این هدست عملکرد قابل توجهی را ارائه خواهد داد، اما عملکردی در سطح M2 Max نخواهد داشت. در واقع، امتیاز مشاهده شده با امتیاز مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M2 Max، 64 گیگابایتی یکسان است.

Geekbench برنامه‌ای برای سنجش xrOS اپل ندارد. در حال حاضر، هیچ برنامه شخص ثالثی برای سنجش آن هنوز وجود ندارد و این پلتفرم حتی برای توسعه دهندگان شخص ثالث نیز در دسترس نیست.

در واقع، ایجاد یک نتیجه جعلی در Geekbench بسیار آسان است و در بسیاری از موارد، Geekbench خود در تشخیص این نتایج جعلی عملکرد خوبی دارد. مدت کوتاهی پس از انتشار این نتایج در توییتر و جلب توجه آنها، Geekbench در وب‌سایت خود عدم صحت آنها را اعلام و از انتشار آنها سلب مسئولیت کرد و گفت: «این نتیجه به‌عنوان نادرست علامت‌گذاری شده است».

همچنین یک نتیجه Geekbench دیگر نیز وجود دارد که مربوط به مک پرو سیلیکون اپل است و نتیجه آزمایش آن نیز جعلی است.

 

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.